Že Lancer Evo skončí a jeho nástupcem se nejspíše stane plug-in hybridní SUV víme díky zákulisním zdrojům již nějaký ten pátek. Nyní si k této informaci můžeme přiřadit i podobu.
Jak bude nejspíše vypadat nové kompaktní SUV, mimo jiné nástupce populárního ASX, ukazuje tokijský koncept eX. Po vizuální stránce jde o další z mnoha interpretací přední části Dynamic Shield, prakticky stejné tvarování nejen přídi, ale i zádi, už ale nabídl ženevský Concept XR-PHEV II. I přesto je eX, snad i díky žluté karosérii a velkým kolům, poměrně atraktivním modelem. Sama automobilka ho pak řadí do segmentu kompaktních SUV s karosérií typu shooting brake.
Přes proti sobě se otevírající dveře se dovnitř dostane čtveřice cestujících, které vítají samostatná sedadla. Vpředu se nachází mohutný středový tunel a také několik displejů. Klasická tlačítka už tady skoro nenajdete. Pohonná soustava má být ukázkou dalšího vývoje Mitsubishi na poli elektromotorů, bližší informace ale zatím chybí. Koncept bude nicméně schopen také autonomní jízdy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?