Omlazený Forester dostane systém Eye Sight, Evropa zatím ostrouhá

Netypický oranžový lak rozhodně prosvítí nejednu polní cestu, omlazené Subaru Forester.
Netypický oranžový lak rozhodně prosvítí nejednu polní cestu, omlazené Subaru Forester., foto: Subaru
ar6 9. října 2015 15:05
Sdílej:

Forester patří dlouhodobě k celosvětově nejpopulárnějším modelům Subaru a vzhledem k motorům nebo jízdním vlastnostem se vlastně není ani co divit. Za měsíc bude mít premiéru omlazené provedení, jehož největší devizou je zvýšená bezpečnost.

Začít nicméně musíme vnějším vzhledem, který pro modelový rok 2016 dostal širší přední světla (poprvé u Subaru mohou být kompletně LED diodová, navíc reagující na natáčení volantu), větší masku chladiče a zadní světla se světelným podpisem ve tvaru písmene U. Paleta kol byla rozšířena o 17palcová hliníková, barvy doplňuje tmavě modrá perleť a bronzová metalíza Sepia. Základní rysy kabiny přebírá novinka z modelového roku 2015, představeného letos na jaře. Znamená to upravený přístrojový panel a novou generaci multimediálního systému s LCD obrazovkou. Zadní sedadla dostala vyhřívání, zatímco palubní desku zdobí metalické a pianově černé dekorační lišty. V příplatkové výbavě se objevuje audiosystém Harman Kardon i navigace s hlasovým ovládáním.

Vůbec nejdůležitější je ale použití třetí generace bezpečnostního systému Eye Sight, jenž sdružuje udržování v jízdním pruhu, přednárazový systém a adaptivní tempomat. Připlatit si lze za rozšířený balíček bezpečnostních asistentů, zahrnující monitorování mrtvých úhlů, asistent pro změnu jízdního pruhu, hlídání dopravy za vozidlem a již zmiňovaná adaptivní LED světla. Evropa se nicméně ze začátku prodejů modernizovaného Foresteru, což nastane někdy na jaře příštího roku, bude muset obejít bez systému Eye Sight.

Pod kapotou žádná změna nenastala, na domácím trhu tak má Forester pořád dvoulitr s atmosférickým plněním i turbodmychadlem. Na všechna kola přenáší výkon bezestupňový automat Lineartronic a v případě nepřeplňované varianty rovněž šestistupňový manuál. Inženýři tak alespoň mírně upravili podvozek, zlepšili spotřebu atmosférických verzí a přepracovali převod řízení. Základní cena je v Japonsku 2 149 200 jenů (cca 430 000 korun), přeplňovaný motor startuje na 3 128 760 jenech (cca 627 000 korun).

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.