Forester patří dlouhodobě k celosvětově nejpopulárnějším modelům Subaru a vzhledem k motorům nebo jízdním vlastnostem se vlastně není ani co divit. Za měsíc bude mít premiéru omlazené provedení, jehož největší devizou je zvýšená bezpečnost.
Začít nicméně musíme vnějším vzhledem, který pro modelový rok 2016 dostal širší přední světla (poprvé u Subaru mohou být kompletně LED diodová, navíc reagující na natáčení volantu), větší masku chladiče a zadní světla se světelným podpisem ve tvaru písmene U. Paleta kol byla rozšířena o 17palcová hliníková, barvy doplňuje tmavě modrá perleť a bronzová metalíza Sepia. Základní rysy kabiny přebírá novinka z modelového roku 2015, představeného letos na jaře. Znamená to upravený přístrojový panel a novou generaci multimediálního systému s LCD obrazovkou. Zadní sedadla dostala vyhřívání, zatímco palubní desku zdobí metalické a pianově černé dekorační lišty. V příplatkové výbavě se objevuje audiosystém Harman Kardon i navigace s hlasovým ovládáním.
Vůbec nejdůležitější je ale použití třetí generace bezpečnostního systému Eye Sight, jenž sdružuje udržování v jízdním pruhu, přednárazový systém a adaptivní tempomat. Připlatit si lze za rozšířený balíček bezpečnostních asistentů, zahrnující monitorování mrtvých úhlů, asistent pro změnu jízdního pruhu, hlídání dopravy za vozidlem a již zmiňovaná adaptivní LED světla. Evropa se nicméně ze začátku prodejů modernizovaného Foresteru, což nastane někdy na jaře příštího roku, bude muset obejít bez systému Eye Sight.
Pod kapotou žádná změna nenastala, na domácím trhu tak má Forester pořád dvoulitr s atmosférickým plněním i turbodmychadlem. Na všechna kola přenáší výkon bezestupňový automat Lineartronic a v případě nepřeplňované varianty rovněž šestistupňový manuál. Inženýři tak alespoň mírně upravili podvozek, zlepšili spotřebu atmosférických verzí a přepracovali převod řízení. Základní cena je v Japonsku 2 149 200 jenů (cca 430 000 korun), přeplňovaný motor startuje na 3 128 760 jenech (cca 627 000 korun).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.