Forester patří dlouhodobě k celosvětově nejpopulárnějším modelům Subaru a vzhledem k motorům nebo jízdním vlastnostem se vlastně není ani co divit. Za měsíc bude mít premiéru omlazené provedení, jehož největší devizou je zvýšená bezpečnost.
Začít nicméně musíme vnějším vzhledem, který pro modelový rok 2016 dostal širší přední světla (poprvé u Subaru mohou být kompletně LED diodová, navíc reagující na natáčení volantu), větší masku chladiče a zadní světla se světelným podpisem ve tvaru písmene U. Paleta kol byla rozšířena o 17palcová hliníková, barvy doplňuje tmavě modrá perleť a bronzová metalíza Sepia. Základní rysy kabiny přebírá novinka z modelového roku 2015, představeného letos na jaře. Znamená to upravený přístrojový panel a novou generaci multimediálního systému s LCD obrazovkou. Zadní sedadla dostala vyhřívání, zatímco palubní desku zdobí metalické a pianově černé dekorační lišty. V příplatkové výbavě se objevuje audiosystém Harman Kardon i navigace s hlasovým ovládáním.
Vůbec nejdůležitější je ale použití třetí generace bezpečnostního systému Eye Sight, jenž sdružuje udržování v jízdním pruhu, přednárazový systém a adaptivní tempomat. Připlatit si lze za rozšířený balíček bezpečnostních asistentů, zahrnující monitorování mrtvých úhlů, asistent pro změnu jízdního pruhu, hlídání dopravy za vozidlem a již zmiňovaná adaptivní LED světla. Evropa se nicméně ze začátku prodejů modernizovaného Foresteru, což nastane někdy na jaře příštího roku, bude muset obejít bez systému Eye Sight.
Pod kapotou žádná změna nenastala, na domácím trhu tak má Forester pořád dvoulitr s atmosférickým plněním i turbodmychadlem. Na všechna kola přenáší výkon bezestupňový automat Lineartronic a v případě nepřeplňované varianty rovněž šestistupňový manuál. Inženýři tak alespoň mírně upravili podvozek, zlepšili spotřebu atmosférických verzí a přepracovali převod řízení. Základní cena je v Japonsku 2 149 200 jenů (cca 430 000 korun), přeplňovaný motor startuje na 3 128 760 jenech (cca 627 000 korun).
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?