Omlazený Forester dostane systém Eye Sight, Evropa zatím ostrouhá

ar6, 9. října 2015, 15:05 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Forester patří dlouhodobě k celosvětově nejpopulárnějším modelům Subaru a vzhledem k motorům nebo jízdním vlastnostem se vlastně není ani co divit. Za měsíc bude mít premiéru omlazené provedení, jehož největší devizou je zvýšená bezpečnost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Netypický oranžový lak rozhodně prosvítí nejednu polní cestu, omlazené Subaru Forester.

Netypický oranžový lak rozhodně prosvítí nejednu polní cestu, omlazené Subaru Forester. | foto: Subaru

Sdílejte článek

Začít nicméně musíme vnějším vzhledem, který pro modelový rok 2016 dostal širší přední světla (poprvé u Subaru mohou být kompletně LED diodová, navíc reagující na natáčení volantu), větší masku chladiče a zadní světla se světelným podpisem ve tvaru písmene U. Paleta kol byla rozšířena o 17palcová hliníková, barvy doplňuje tmavě modrá perleť a bronzová metalíza Sepia. Základní rysy kabiny přebírá novinka z modelového roku 2015, představeného letos na jaře. Znamená to upravený přístrojový panel a novou generaci multimediálního systému s LCD obrazovkou. Zadní sedadla dostala vyhřívání, zatímco palubní desku zdobí metalické a pianově černé dekorační lišty. V příplatkové výbavě se objevuje audiosystém Harman Kardon i navigace s hlasovým ovládáním.

Vůbec nejdůležitější je ale použití třetí generace bezpečnostního systému Eye Sight, jenž sdružuje udržování v jízdním pruhu, přednárazový systém a adaptivní tempomat. Připlatit si lze za rozšířený balíček bezpečnostních asistentů, zahrnující monitorování mrtvých úhlů, asistent pro změnu jízdního pruhu, hlídání dopravy za vozidlem a již zmiňovaná adaptivní LED světla. Evropa se nicméně ze začátku prodejů modernizovaného Foresteru, což nastane někdy na jaře příštího roku, bude muset obejít bez systému Eye Sight.

Pod kapotou žádná změna nenastala, na domácím trhu tak má Forester pořád dvoulitr s atmosférickým plněním i turbodmychadlem. Na všechna kola přenáší výkon bezestupňový automat Lineartronic a v případě nepřeplňované varianty rovněž šestistupňový manuál. Inženýři tak alespoň mírně upravili podvozek, zlepšili spotřebu atmosférických verzí a přepracovali převod řízení. Základní cena je v Japonsku 2 149 200 jenů (cca 430 000 korun), přeplňovaný motor startuje na 3 128 760 jenech (cca 627 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Omlazený Forester dostane systém Eye Sight, Evropa zatím ostrouhá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Podivín s roztomilým kukučem, Daihatsu Noriori.

Daihatsu chystá do Tokia čtyři novinky, nechybí ani atypický minibus

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud