Japonská automobilka Subaru nabízí na domácím trhu různé speciální verze modelu WRX, jenže ta poslední stojí vážně za pozornost. Jedná se totiž o verzi S4 SportVita a už z přiložených snímků je jasné, že tady se bude hrát hlavně na luxus.
Přízvisko SportVita vychází z italských slov sport ("sportovní") a "vita" ("život"). Díky tomu je jasně patrné, že inženýři zde zkloubili luxus s jistou dávkou sportovnosti. Kožené čalounění je vytvořené ve spolupráci se známým italským výrobcem Mario Levi a kůži najdeme na sportovním volantu, výplních dveří a řadicí páce.
Subaru WRX S4 SportVita jezdí na kolech o rozměru 18 palců s pneumatikami 245/40 R18. Auto má i balíček bezpečnostních prvků Advanced Safety Package a taktéž systém EyeSight, který je alespoň v Evropě dostupný jen pro model Outback.
Stejně jako ve standardním Subaru WRX S4 je pohon zajištěn čtyřválcovým 2,0litrovým přeplňovaným benzínovým motorem. Ten nabídne výkon 300 koní a 400 Nm točivého momentu, který jde na obě nápravy skrze systém pohonu všech kol Symmetrical AWD. S motorem je pak spárována i automatická převodovka Lineartronic s plynule měnitelným převodem (CVT).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.