Japonská automobilka Subaru nabízí na domácím trhu různé speciální verze modelu WRX, jenže ta poslední stojí vážně za pozornost. Jedná se totiž o verzi S4 SportVita a už z přiložených snímků je jasné, že tady se bude hrát hlavně na luxus.
Přízvisko SportVita vychází z italských slov sport ("sportovní") a "vita" ("život"). Díky tomu je jasně patrné, že inženýři zde zkloubili luxus s jistou dávkou sportovnosti. Kožené čalounění je vytvořené ve spolupráci se známým italským výrobcem Mario Levi a kůži najdeme na sportovním volantu, výplních dveří a řadicí páce.
Subaru WRX S4 SportVita jezdí na kolech o rozměru 18 palců s pneumatikami 245/40 R18. Auto má i balíček bezpečnostních prvků Advanced Safety Package a taktéž systém EyeSight, který je alespoň v Evropě dostupný jen pro model Outback.
Stejně jako ve standardním Subaru WRX S4 je pohon zajištěn čtyřválcovým 2,0litrovým přeplňovaným benzínovým motorem. Ten nabídne výkon 300 koní a 400 Nm točivého momentu, který jde na obě nápravy skrze systém pohonu všech kol Symmetrical AWD. S motorem je pak spárována i automatická převodovka Lineartronic s plynule měnitelným převodem (CVT).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?