BMW nechávalo delší dobu unikat na svět maskované snímky tajemné verze M4 a dnes jsme se konečně dočkali. Výrobce totiž oficiálně představil vrcholnou verzi M4 GTS, která nabídne opravdu hodně.
Sám výrobce jej popisuje jako "exkluzivní technologický skvost, který povyšuje potenciál BMW M4 Coupé na další novou úroveň." M4 GTS má agresivní aerodynamický body kit, který obsahuje nastavitelný přední spoiler, odlehčenou kapotu a nastavitelné zadní křídlo z uhlíkových vláken. To je uchyceno do hliníkových úchytů, které jsou spojeny s uhlíkovými vlákny ve víku zavazadlového prostoru vozu.
Speciální edice má také difuzor z uhlíkových vláken, titanový výfukový systém a kola z lehkých slitin s exkluzivními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. V neposlední řadě jsou ve výbavě i LED světlomety a koncová světla OLED. Interiér dostal alcantarou potažený sportovní volant a sportovní sedadla. Změnou prošla i středová konzola a kliky dveří. V rámci úspory váhy byly odstraněny zadní sedadla a místo nich je zde bezpečnostní klec a uhlíková vlákna.
Důležitou stránkou je i pohon, který zajišťuje 3,0 litrový TwinPower Turbo šestiválec. Ten je vybaven technologií vstřikování vody a produkuje 500 koní a 600 Nm točivého momentu. Motor je připojen k sedmistupňovému automatu se dvěma spojkami a tak není divu, že tohle kupé nabídne zrychlení z 0-100 km / h za 3,8 sekundy a maximální rychlost 305 km / h. BMW dále odhalilo, že M4 GTS zajelo okruh Nürburgring Nordschleife v impozantním čase 7,28 minut.
Pokud vás tenhle kousek zaujal, pak si s jeho koupí pospěšte. Produkce bude omezena na 700 kusů, ale zatím známo, kolik si vlastně za něj vyrobce řekne.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.