BMW nechávalo delší dobu unikat na svět maskované snímky tajemné verze M4 a dnes jsme se konečně dočkali. Výrobce totiž oficiálně představil vrcholnou verzi M4 GTS, která nabídne opravdu hodně.
Sám výrobce jej popisuje jako "exkluzivní technologický skvost, který povyšuje potenciál BMW M4 Coupé na další novou úroveň." M4 GTS má agresivní aerodynamický body kit, který obsahuje nastavitelný přední spoiler, odlehčenou kapotu a nastavitelné zadní křídlo z uhlíkových vláken. To je uchyceno do hliníkových úchytů, které jsou spojeny s uhlíkovými vlákny ve víku zavazadlového prostoru vozu.
Speciální edice má také difuzor z uhlíkových vláken, titanový výfukový systém a kola z lehkých slitin s exkluzivními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. V neposlední řadě jsou ve výbavě i LED světlomety a koncová světla OLED. Interiér dostal alcantarou potažený sportovní volant a sportovní sedadla. Změnou prošla i středová konzola a kliky dveří. V rámci úspory váhy byly odstraněny zadní sedadla a místo nich je zde bezpečnostní klec a uhlíková vlákna.
Důležitou stránkou je i pohon, který zajišťuje 3,0 litrový TwinPower Turbo šestiválec. Ten je vybaven technologií vstřikování vody a produkuje 500 koní a 600 Nm točivého momentu. Motor je připojen k sedmistupňovému automatu se dvěma spojkami a tak není divu, že tohle kupé nabídne zrychlení z 0-100 km / h za 3,8 sekundy a maximální rychlost 305 km / h. BMW dále odhalilo, že M4 GTS zajelo okruh Nürburgring Nordschleife v impozantním čase 7,28 minut.
Pokud vás tenhle kousek zaujal, pak si s jeho koupí pospěšte. Produkce bude omezena na 700 kusů, ale zatím známo, kolik si vlastně za něj vyrobce řekne.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?