Vyzyvatel německé trojky, Toyota Crown, prošel faceliftem. Dočkáme se ho v Evropě?

ar6, 6. října 2015, 11:19 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Již v roce 1955 představila Toyota domácímu trhu první sedan s označením Crown a za šedesát let a čtrnáct generací se z něj stalo jedno z nejkonzistentnějších jmen automobilové historie. Ani to ale Japoncům nebrání v postupném adaptování se na trendy dané doby. S aktuálním faceliftem například pod kapotou míří dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Crown 2016

Toyota Crown 2016 | foto: Toyota

Sdílejte článek

Nejběžnější ze tří nabízených variant je Crown Athlete, jemuž facelift nadělil nový výplet masky chladiče, full-LED přední světla s diodami pro denní svícení, upravená zadní světla a přepracované dekory v kabině.Tou hlavní změnou je ale uvedení přeplňovaného zážehového čtyřválce o objemu dva litry s blíže nespecifikovaným výkonem i točivým momentem (a příplatkovým modrým lakem Prussia). O druhé veličině alespoň víme, že bude dostupná mezi 1650 - 4400 ot./min. Motor s variabilním časováním ventilů VVT-iW, přímým vstřikováním a twin-scroll turbodmychadlem spolupracuje výhradně s osmistupňovým automatem, přenášející výkon na zadní kola, přičemž spotřeba se pohybuje na hranici 7,5 l/100 km.

img-responsive

Toyota Crown 2016 | foto: Toyota

Vedle dvoulitru se pod kapotou objeví rovněž 2.5litrový šestiválec se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol, 3.5litrový šestiválec s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol nebo hybrid, kombinující 2.5litrový čtyřválec s elektromotorem, bezestupňovým automatem a pohonem zadní nebo obou náprav.

Cena s novou jednotkou startuje na 3 880 000 jenech (cca 789 000 korun), 2.5litrový šestiválec začíná na 4 007 000 jenech (cca 815 000 korun), 3.5litrový šestiválec na 5 240 000 jenech (cca 1 066 000 korun) a hybrid na 4 310 000 jenech (cca 877 000 korun). 

Crown Royal se pyšní přepracovaným předním nárazníkem, níže položenou maskou chladiče s chromovaným rámečkem, chromem kolem mlhovek, dřevěným obložením interiéru a černým čalouněním v kombinaci s hnědými akcenty. Pod kapotou nadále zůstává 2.5litrový šestiválec se šestistupňovým automatem a pohonem zadních nebo všech kol, respektive hybrid s 2.5litrovým čtyřválecm, automatem CVT a pohonem zadních nebo všech kol. Cena startuje na 3 730 000 jenech (cca 759 000 korun), hybrid je minimálně o 580 000 jenů (cca 118 000 korun) dražší. 

Nejluxusnější z luxusních?

Nejluxusnějším provedení je Crown Majesta, které dostalo přepracované odpružení, tužší karosérii v oblasti spárů, samoopravovací lak a především bezpečnostní balíček ITS Connect. Ten pracuje na ITS frekvencích (760 MHz), skrze nějž si auto vyměňuje informace s jinými vozidly či vnější infrastrukturou. Toyota se chlubí, že Crown bude tuto frekvenci využívat jako první masově vyráběné auto na světě. Pod kapotou Majesty najdeme pouze hybridní ústrojí - pokud chcete pohon zadních kol, bude elektromotoru asistovat 3.5litrový šestiválec, čtyřkolka má pro změnu 2.5litrový čtyřválec. Cena začíná na 6 330 000 jenech (cca 1 281 000 Kč).

Vytisknout

Diskuze: Vyzyvatel německé trojky, Toyota Crown, prošel faceliftem. Dočkáme se ho v Evropě?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford Focus ST Mountune (2015)

Ford uvedl v Británii posílený Focus ST. Kolik nabídne koní?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud