Již v roce 1955 představila Toyota domácímu trhu první sedan s označením Crown a za šedesát let a čtrnáct generací se z něj stalo jedno z nejkonzistentnějších jmen automobilové historie. Ani to ale Japoncům nebrání v postupném adaptování se na trendy dané doby. S aktuálním faceliftem například pod kapotou míří dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec.
Nejběžnější ze tří nabízených variant je Crown Athlete, jemuž facelift nadělil nový výplet masky chladiče, full-LED přední světla s diodami pro denní svícení, upravená zadní světla a přepracované dekory v kabině.Tou hlavní změnou je ale uvedení přeplňovaného zážehového čtyřválce o objemu dva litry s blíže nespecifikovaným výkonem i točivým momentem (a příplatkovým modrým lakem Prussia). O druhé veličině alespoň víme, že bude dostupná mezi 1650 - 4400 ot./min. Motor s variabilním časováním ventilů VVT-iW, přímým vstřikováním a twin-scroll turbodmychadlem spolupracuje výhradně s osmistupňovým automatem, přenášející výkon na zadní kola, přičemž spotřeba se pohybuje na hranici 7,5 l/100 km.
Vedle dvoulitru se pod kapotou objeví rovněž 2.5litrový šestiválec se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol, 3.5litrový šestiválec s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol nebo hybrid, kombinující 2.5litrový čtyřválec s elektromotorem, bezestupňovým automatem a pohonem zadní nebo obou náprav.
Cena s novou jednotkou startuje na 3 880 000 jenech (cca 789 000 korun), 2.5litrový šestiválec začíná na 4 007 000 jenech (cca 815 000 korun), 3.5litrový šestiválec na 5 240 000 jenech (cca 1 066 000 korun) a hybrid na 4 310 000 jenech (cca 877 000 korun).
Crown Royal se pyšní přepracovaným předním nárazníkem, níže položenou maskou chladiče s chromovaným rámečkem, chromem kolem mlhovek, dřevěným obložením interiéru a černým čalouněním v kombinaci s hnědými akcenty. Pod kapotou nadále zůstává 2.5litrový šestiválec se šestistupňovým automatem a pohonem zadních nebo všech kol, respektive hybrid s 2.5litrovým čtyřválecm, automatem CVT a pohonem zadních nebo všech kol. Cena startuje na 3 730 000 jenech (cca 759 000 korun), hybrid je minimálně o 580 000 jenů (cca 118 000 korun) dražší.
Nejluxusnější z luxusních?Nejluxusnějším provedení je Crown Majesta, které dostalo přepracované odpružení, tužší karosérii v oblasti spárů, samoopravovací lak a především bezpečnostní balíček ITS Connect. Ten pracuje na ITS frekvencích (760 MHz), skrze nějž si auto vyměňuje informace s jinými vozidly či vnější infrastrukturou. Toyota se chlubí, že Crown bude tuto frekvenci využívat jako první masově vyráběné auto na světě. Pod kapotou Majesty najdeme pouze hybridní ústrojí - pokud chcete pohon zadních kol, bude elektromotoru asistovat 3.5litrový šestiválec, čtyřkolka má pro změnu 2.5litrový čtyřválec. Cena začíná na 6 330 000 jenech (cca 1 281 000 Kč).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.