Již v roce 1955 představila Toyota domácímu trhu první sedan s označením Crown a za šedesát let a čtrnáct generací se z něj stalo jedno z nejkonzistentnějších jmen automobilové historie. Ani to ale Japoncům nebrání v postupném adaptování se na trendy dané doby. S aktuálním faceliftem například pod kapotou míří dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec.
Nejběžnější ze tří nabízených variant je Crown Athlete, jemuž facelift nadělil nový výplet masky chladiče, full-LED přední světla s diodami pro denní svícení, upravená zadní světla a přepracované dekory v kabině.Tou hlavní změnou je ale uvedení přeplňovaného zážehového čtyřválce o objemu dva litry s blíže nespecifikovaným výkonem i točivým momentem (a příplatkovým modrým lakem Prussia). O druhé veličině alespoň víme, že bude dostupná mezi 1650 - 4400 ot./min. Motor s variabilním časováním ventilů VVT-iW, přímým vstřikováním a twin-scroll turbodmychadlem spolupracuje výhradně s osmistupňovým automatem, přenášející výkon na zadní kola, přičemž spotřeba se pohybuje na hranici 7,5 l/100 km.
Vedle dvoulitru se pod kapotou objeví rovněž 2.5litrový šestiválec se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol, 3.5litrový šestiválec s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol nebo hybrid, kombinující 2.5litrový čtyřválec s elektromotorem, bezestupňovým automatem a pohonem zadní nebo obou náprav.
Cena s novou jednotkou startuje na 3 880 000 jenech (cca 789 000 korun), 2.5litrový šestiválec začíná na 4 007 000 jenech (cca 815 000 korun), 3.5litrový šestiválec na 5 240 000 jenech (cca 1 066 000 korun) a hybrid na 4 310 000 jenech (cca 877 000 korun).
Crown Royal se pyšní přepracovaným předním nárazníkem, níže položenou maskou chladiče s chromovaným rámečkem, chromem kolem mlhovek, dřevěným obložením interiéru a černým čalouněním v kombinaci s hnědými akcenty. Pod kapotou nadále zůstává 2.5litrový šestiválec se šestistupňovým automatem a pohonem zadních nebo všech kol, respektive hybrid s 2.5litrovým čtyřválecm, automatem CVT a pohonem zadních nebo všech kol. Cena startuje na 3 730 000 jenech (cca 759 000 korun), hybrid je minimálně o 580 000 jenů (cca 118 000 korun) dražší.
Nejluxusnější z luxusních?Nejluxusnějším provedení je Crown Majesta, které dostalo přepracované odpružení, tužší karosérii v oblasti spárů, samoopravovací lak a především bezpečnostní balíček ITS Connect. Ten pracuje na ITS frekvencích (760 MHz), skrze nějž si auto vyměňuje informace s jinými vozidly či vnější infrastrukturou. Toyota se chlubí, že Crown bude tuto frekvenci využívat jako první masově vyráběné auto na světě. Pod kapotou Majesty najdeme pouze hybridní ústrojí - pokud chcete pohon zadních kol, bude elektromotoru asistovat 3.5litrový šestiválec, čtyřkolka má pro změnu 2.5litrový čtyřválec. Cena začíná na 6 330 000 jenech (cca 1 281 000 Kč).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.