Lexus LFA je ikonický supersport, postavený japonskými inženýry s letargickou pozorností k detailům. Jeho produkce byla omezena na 500 jedinečných kusů. Nyní britský magazín AutoExpress přináší informace o jeho plánovaném následovníkovi.
Lexus ale není na vývoj nového supersportu sám. Spolupracuje s bavorskou automobilkou BMW. Je tak dosti pravděpodobné, že se dočkáme hned dvou verzí tohoto nového vozu. Obě budou samozřejmě sdílet stejný podvozek a „kostru“.
Verze s emblémem Lexusu na kapotě by se mohla do produkce dostat již v roce 2020. Motor V10, který se nacházel v LFA zde bude nahrazen přeplňovaným agregátem V8 s objemem 3,7 litru. Ten pochází ze závodního speciálu Toyota TS040.
Pro magazín AutoExpress uvedl blíže nespecifikovaný zdroj z blízkosti Lexusu, že tento motor má možnosti dosáhnout hodnoty výkonu 1.000 koní. Inženýři ale míří maximálně k hodnotě 800 koňských sil. To hlavně z důvodu snížení emisí a spotřeby paliva.
U verze s logem BMW na kapotě se předpokládá využití řadového šestiválce s dvojitým přeplňovánímm vyvinutého divizí M.
Obě verze budou sdílet stejnou filozofii. Tedy výkon spalovacího motoru bude posílán na zadní nápravu. O pohon předních kol se budou starat elektromotory.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?