Dvojnásobný vítěz závodu Le Mans Hans-Joachim "Strietzel" Stuck pořádně protáhl nejnovější verzi Škody Octavia, kterou je provedení RS230.
Je to první Octavia, jenž dovede dosáhnout maximálky 250 km / h a která má elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Tyhle dva atributy přesvědčily dvojnásobného vítěze Le Mans a bývalého jezdce F1 Hanse - Joachima Stuck, aby se spojil se Škodou a vytvořili propagační videoklip.
Octavia RS230 je dodávána výhradně s motorem 2,0 TSI o výkonu 230 koní, což je 10 koní víc, než u klasické verze. Standardně je vůz dodáván se sportovním podvozkem a zrychlení z 0-100 km / h u něj trvá jen 6,7 sekundy. Přitom se stále jedná o nejpraktičtější model ve své třídě, s dostatkem prostoru uvnitř kabiny a obrovským kufrem.
O něco výkonnější Octavia RS je nabízena se šestistupňovou manuální převodovkou nebo volitelně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pokud byste chtěli mít rychlou Octavii s pohonem všech kol, Škoda nedávno představila naftové RS s výkonem 184 koní a automatem DSG.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?