Dvojnásobný vítěz závodu Le Mans Hans-Joachim "Strietzel" Stuck pořádně protáhl nejnovější verzi Škody Octavia, kterou je provedení RS230.
Je to první Octavia, jenž dovede dosáhnout maximálky 250 km / h a která má elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Tyhle dva atributy přesvědčily dvojnásobného vítěze Le Mans a bývalého jezdce F1 Hanse - Joachima Stuck, aby se spojil se Škodou a vytvořili propagační videoklip.
Octavia RS230 je dodávána výhradně s motorem 2,0 TSI o výkonu 230 koní, což je 10 koní víc, než u klasické verze. Standardně je vůz dodáván se sportovním podvozkem a zrychlení z 0-100 km / h u něj trvá jen 6,7 sekundy. Přitom se stále jedná o nejpraktičtější model ve své třídě, s dostatkem prostoru uvnitř kabiny a obrovským kufrem.
O něco výkonnější Octavia RS je nabízena se šestistupňovou manuální převodovkou nebo volitelně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pokud byste chtěli mít rychlou Octavii s pohonem všech kol, Škoda nedávno představila naftové RS s výkonem 184 koní a automatem DSG.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.