Kia plánuje vypustit svůj sporťák již za několik let

kia gt4 stinger
kia gt4 stinger, foto: Kia Motors
ar3 25. září 2015 07:05
Sdílej:

Kia by ráda do roku konce současného desetiletí přivedla na trh nový sportovní automobil inspirován dvojici skvostných konceptů.

V rozhovoru pro britský magazín Autocar se Paul Philpott, prezident Kii pro Velkou Británii, uvedl, že do konce roku 2020 bychom se měli dočkat již dříve oznámeného sportovního vozu.

Bohužel jsme se nedočkali žádné bližší specifikace, ale je jisté, že vůz bude hledat inspiraci pro svůj vzhled u konceptů Kia GT a Kia GT4 Stinger.

Řeč přišla i na použitou platformu. Ta by měla být sdílena s automobilkou Hyundai, jejíž nově vzniklá divize N údajně také pracuje na novém sportovním voze.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?