Automobilka tento model prezentuje jako nejpokročilejší a nejsportovnější Civic všech dob. Tomu nasvědčuje i agresivní výraz masky, stejně tak jako svažující se záď ve stylu fastback nebo ostré, musculaturní rysy. I přes mezigenerační nárůst, (interiér má být dokonce největší ve své třídě a rovněž povyrostl i kufr) se podařilo inženýrům Hondy ušetřit 30,8 kg.
Technologický posun je patrný i v interiéru, který je plný nových a kvalitnějších materiálů. Honda se rozloučila s komplikovanou dvoupatrovou palubní deskou. Ta byla nahrazena konvenčním interiérem s dvojicí interaktivních displayů. Jeden funguje jako výstup palubního multimediálního systému, zatím co druhý nahradil běžný běžnou kapličku přístrojů.
Velký důraz byl kladen na odhlučnění a na utěsnění kabiny. Únik vzduchu se údajně snížil až o 52%. Na americkém trhu tato novinky nabízí hned s dvojicí motorů: 1,5 litrovým VTEC Turbo se 178 koňmi a atmosférický dvoulitr se 158 koňmi.