Díky autosalonu ve Frankfurtu se objevují první zprávy o faceliftu současné třetí generace Škody Octavia. Ta přijde možná už na konci roku 2016.
Vůz je již v polovině svého životního cyklu a tak je jasné, že automobil potřebuje nutné omlazení. Nejvýznamnější změnou projde přední a zadní část, kdy Octavia zřejmě přejde na rozdvojené přední světlomety. Ty budou mít zabudované LED pásky pro denní svícení ve své spodní části. K tomu se přidá i nová mřížka chladiče a celkově bude "nová" Octavie vypadat podobně jako nový Superb.
Pokud jde o koncová světla, i ty dostanou čistší grafiku a podle zákulisních zpráv se změny dočkají i oba nárazníky. Pokud jde o interiér, vývojáři značky pracují na zlepšení technologií, takže Octavia dostane zdokonalený infotainment, nové bezpečnostní a asistenční systémy a doufejme, že i lepší materiály v kabině.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.