Na letošním frankfurtském autosalonu je toho k vidění opravdu hodně a jednou z hlavních novinek je i ostrá limuzína od Audi.
Nese název S8 Plus a svým výkonem doslova popírá zákony fyziky. Ptáte se proč? Tak předně výrobce říká, že tenhle sedan je "vrchol sportovního výkonu" a pod jeho kapotou najdeme vylepšený twin-turbo 4,0-litrový TFSI motor V8, který byl naladěn na výkon 605 koní a 700 Nm točivého momentu. To umožňuje luxusnímu sedanu zrychlení z 0-100 km / h za pouhých 3,8 sekundy a elektronicky omezenou maximální rychlost 305 km / h.
Zvýšený výkon by však byl sám o sobě "málo" a tak je S8 Plus vybavena adaptivním vzduchovým odpružením, upraveným dynamickým systémem řízení a uhlíkovo keramickými brzdami s antracitově šedými třmeny s logem Audi.
Mezi další přednosti patří hromada doplňků z uhlíkového vlákna, sportovní výfukový systém a nebo speciální 21-palcová litá kola. Interiér nebyl ochuzen o komfortní sportovní sedadla, hliníkové obložení a akcenty v kartáčované klavírní černi. K dispozici jsou taktéž pedály z nerezové oceli a červené kontrastní prošití sedadel a volantu.
Nová Audi S8 Plus půjde do prodeje v Německu letos v listopadu a její cena začíná na 145,200 eurech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?