Na letošním frankfurtském autosalonu je toho k vidění opravdu hodně a jednou z hlavních novinek je i ostrá limuzína od Audi.
Nese název S8 Plus a svým výkonem doslova popírá zákony fyziky. Ptáte se proč? Tak předně výrobce říká, že tenhle sedan je "vrchol sportovního výkonu" a pod jeho kapotou najdeme vylepšený twin-turbo 4,0-litrový TFSI motor V8, který byl naladěn na výkon 605 koní a 700 Nm točivého momentu. To umožňuje luxusnímu sedanu zrychlení z 0-100 km / h za pouhých 3,8 sekundy a elektronicky omezenou maximální rychlost 305 km / h.
Zvýšený výkon by však byl sám o sobě "málo" a tak je S8 Plus vybavena adaptivním vzduchovým odpružením, upraveným dynamickým systémem řízení a uhlíkovo keramickými brzdami s antracitově šedými třmeny s logem Audi.
Mezi další přednosti patří hromada doplňků z uhlíkového vlákna, sportovní výfukový systém a nebo speciální 21-palcová litá kola. Interiér nebyl ochuzen o komfortní sportovní sedadla, hliníkové obložení a akcenty v kartáčované klavírní černi. K dispozici jsou taktéž pedály z nerezové oceli a červené kontrastní prošití sedadel a volantu.
Nová Audi S8 Plus půjde do prodeje v Německu letos v listopadu a její cena začíná na 145,200 eurech.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.