Dvorní úpravce vozidel Fiat, firma Abarth, představila nový model 595 Yamaha Factory Racing Edition na frankfurtském autosalonu.
Na jeho vývoji se podílela motocyklistická firma Yamaha a speciální edice má mírně upravený exteriér se speciálními znaky. Ve výbavě nechybí sportovní výfuk Record Monza a litá sportovní kola o rozměru 17 palců. Vůz má také plochý sportovní volant, kožená sedadla a hliníkové pedály.
O pohon se postará přeplňovaný zážehový motor s objemem 1,4 litru, který byl vyladěn na výkon 160 ko í. To představuje nárůst o 20 koní, ale Fiat odmítl uvolnit přesné výkonnostní specifikace, takže jediné co víme, je to, že vůz by měl zrychlit z 0-100 km / h za méně než 7,9 sekundy a rozjet se alespoň na 204 km / h.
Kromě inovovaného motoru se edice 595 Yamaha Factory Racing Edition dočkala upravených tlumičů Koni tlumiči a pružin Eibach. Abarth říká, že změny byly provedeny za účelem zvýšení "přesnosti řízení a zlepšení pocitu z jízdy."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.