Dvorní úpravce vozidel Fiat, firma Abarth, představila nový model 595 Yamaha Factory Racing Edition na frankfurtském autosalonu.
Na jeho vývoji se podílela motocyklistická firma Yamaha a speciální edice má mírně upravený exteriér se speciálními znaky. Ve výbavě nechybí sportovní výfuk Record Monza a litá sportovní kola o rozměru 17 palců. Vůz má také plochý sportovní volant, kožená sedadla a hliníkové pedály.
O pohon se postará přeplňovaný zážehový motor s objemem 1,4 litru, který byl vyladěn na výkon 160 ko í. To představuje nárůst o 20 koní, ale Fiat odmítl uvolnit přesné výkonnostní specifikace, takže jediné co víme, je to, že vůz by měl zrychlit z 0-100 km / h za méně než 7,9 sekundy a rozjet se alespoň na 204 km / h.
Kromě inovovaného motoru se edice 595 Yamaha Factory Racing Edition dočkala upravených tlumičů Koni tlumiči a pružin Eibach. Abarth říká, že změny byly provedeny za účelem zvýšení "přesnosti řízení a zlepšení pocitu z jízdy."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?