Během právě probíhajícího autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem byla na stánku známé italské automobilky slavnostně odhalena Giuliua. Přinesla zklamání či nadšení?
Musíme přiznat, že zklamání je jistě na místě. Od Alfy Romeo se totiž očekávalo, že již ve Frankfurtu odhalí kompletní modelovou řadu Giulie. Namísto toho nám byla představena „pouze“ Giulia Quadrifoglio. Jedná se o vrcholný model této série.
Pod jeho kapotou bije dvakrát přeplňované šestiválcové srdce s objemem 2,9 litru, které bylo postaveno ve spolupráci se samotným Ferrari. Tento agregát poskytuje vozu výkon 510koňských sil. Díky tomu zrychluje Giulia Quadrifoglio z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a její maximální rychlost je 307 km/h. K tomuto výkonu si připočítejme systém aktivní aerodynamiky a hmotnost 1524 kg a vyjde nám, že Giulia Quadrifoglio nebude ani na okruhu žádný louda.
Alfa Romeo dokonce oznámila, že vůz dokázal obkroužit legendární Nürburgring v čase 7 minut 39 vteřin. Tímto výborným časem dokázala Giulia pokořit svého úhlavního nepřítele, BMW M4, o celých 13 sekund.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?