Během právě probíhajícího autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem byla na stánku známé italské automobilky slavnostně odhalena Giuliua. Přinesla zklamání či nadšení?
Musíme přiznat, že zklamání je jistě na místě. Od Alfy Romeo se totiž očekávalo, že již ve Frankfurtu odhalí kompletní modelovou řadu Giulie. Namísto toho nám byla představena „pouze“ Giulia Quadrifoglio. Jedná se o vrcholný model této série.
Pod jeho kapotou bije dvakrát přeplňované šestiválcové srdce s objemem 2,9 litru, které bylo postaveno ve spolupráci se samotným Ferrari. Tento agregát poskytuje vozu výkon 510koňských sil. Díky tomu zrychluje Giulia Quadrifoglio z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a její maximální rychlost je 307 km/h. K tomuto výkonu si připočítejme systém aktivní aerodynamiky a hmotnost 1524 kg a vyjde nám, že Giulia Quadrifoglio nebude ani na okruhu žádný louda.
Alfa Romeo dokonce oznámila, že vůz dokázal obkroužit legendární Nürburgring v čase 7 minut 39 vteřin. Tímto výborným časem dokázala Giulia pokořit svého úhlavního nepřítele, BMW M4, o celých 13 sekund.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.