Na konci letošního srpna přišla jihokorejská automobilka Hyundai s prohlášení ohledně založení své nové subznačky s názvem N. Ta očividně nelení a již nyní se ve Frankfurtu chlubí konceptem s výkonem přes 850 koní.
Není tomu dávno, kdy jsme vás informovali ohledně počínání Hyundaie a založení nové subzančky N. V tomto článku jste se také mohli dočíst, že N si již chystá nový futuristický koncept závodního vozu.
Netrvalo dlouho a tento koncept nám je prezentován pod názvem N 2025 Vision Gran Turismo. Ten s sebou přináší vzhled opravdového závodního vozu určeného pro vytrvalostní závody. V útrobách vozu nalezneme jedinečný pohonný systém založený na vodíkových palivových článcích a čtveřici elektromotorů. Díky tomu dokáže vůz vyvíjet výkon až 871 koňských sil.
To je jistě pro automobil se skvělou aerodynamikou, které se inspiruje v leteckém půmyslu a (díky konstrukci z uhlíkových vláken) hmotnosti pouhých 972 kg dostatečná dávka výkonu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?