Na konci letošního srpna přišla jihokorejská automobilka Hyundai s prohlášení ohledně založení své nové subznačky s názvem N. Ta očividně nelení a již nyní se ve Frankfurtu chlubí konceptem s výkonem přes 850 koní.
Není tomu dávno, kdy jsme vás informovali ohledně počínání Hyundaie a založení nové subzančky N. V tomto článku jste se také mohli dočíst, že N si již chystá nový futuristický koncept závodního vozu.
Netrvalo dlouho a tento koncept nám je prezentován pod názvem N 2025 Vision Gran Turismo. Ten s sebou přináší vzhled opravdového závodního vozu určeného pro vytrvalostní závody. V útrobách vozu nalezneme jedinečný pohonný systém založený na vodíkových palivových článcích a čtveřici elektromotorů. Díky tomu dokáže vůz vyvíjet výkon až 871 koňských sil.
To je jistě pro automobil se skvělou aerodynamikou, které se inspiruje v leteckém půmyslu a (díky konstrukci z uhlíkových vláken) hmotnosti pouhých 972 kg dostatečná dávka výkonu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.