Frankfurtský autosalon se stal svědkem odhalení dalšího revolučního konceptu. To tentokráte proběhlo na stánku japonské Mazdy. Pojďme si připomenout, co zásadního tato novinka přináší.
Koncept Koreu nám ukazuje zejména nové možnosti vývoje designového jazyk Kodo, který Mazda na svých vozech uplatňuje. Mezi dominanty tohoto ,4,6 metru dlouhého, 1,9 metru širokého a 1,5 metru vysokého, koncepčního vozu patří zejména výrazná, pochromovaná maska chladiče, boční prolisy, díky kterým vůz působí „svalnatě“ a velká dvacetipalcová kola.
Mazda poukazuje na fakt, že vůz se má ještě více přiblížit filozofii spojující „koně a jezdce“ - Jinba-ittai. Bohužel prakticky žádná technická data zveřejněna nebyla. Jisté je pouze to, že se pod kapotou budu ukrývat motor SkyAktiv, který je v posledních letech pro Mazdu natolik typický.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?