Na právě probíhající výstavě ve Frankfurtu odhalila společnost BMW novou edici modelu M6 s názvem Competition Edition. Ta nabízí v podstatě jen dva nové prvky, a to speciální kombinaci laku a obří maximálku.
Speciální model je dodáván s možností výběru ze dvou barev karoserie -alpská bílá a žlutá Austin. V barvě Alpine White vůz představuje ozdobné pruhy na karoserii, černá 20-palcová M kola z lehkých slitin v dvojitými paprsky a loga speciální edice na boku vozu.
Edice Competition dále přidává mřízku chladiče v tmavém laku, ve kterém jsou vyvedeny i kliky dveří a boční žábry. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, ze stejného materiálu je pak i zadní spoiler a difuzor.
V kabině je už standardem kůže Merino v černé barvě s kontrastním prošíváním. Verze M6 Competition má dále kovové prahové desky s nápisy edice, kryty otočných ovladačů z uhlíkových vláken a sportovní M volant. Pro pořádný poslech hudby je možné mít audiosystém Harman Kardon nebo Bang & Olufsen systém se 16 reproduktory a výkonem 1200 wattů.
Pod kapotou je upravený 4,4-litrový zážehový osmiválec, který má celkový výkon 600 koní a maximální točivý moment 700 Nm. Nechybí ani speciální balíček M, jenž odblokoval omezovač rychlosti a vůz je schopný dosáhnout rychlosti 305 km / h. Kdo by snad měl o speciální bávo zájem, už je možné jej objednávat, a to za cenu 17,700 Eur.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?