Porsche ve Frankurtu představilo svůj první automobil poháněný čistě elektrickou energií. Slibuje sportovní výkony, ale i praktičnost.
Porsche na automobilové výstavě ve Frankfurtu nad Mohanem v průběhu včerejšího večera představilo zcela novou studii s názvem Mission E. Jedná se o historicky první Porsche s čistě elektrickým pohonem.
Vůz je koncipován podobně jako model Panamera. Tedy čtyřdveřové kupé se čtveřicí samostatných sedadel.
V útrobách vozu nalezneme mnoho revolučních technologií, které většinově pocházejí buď přímo ze závodního modelu Porsche 919 nebo jsou z jeho technologií odvozeny. Díky tomu nabízí dvojice elektromotorů výkon 600 koní, který je distribuován na všechna kola, která jsou rovněž všechna řiditelná. Díky tomu vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a za méně než 12 sekund už dokáže uhánět více než 200 km/h.
Porsche se nejvíce pyšní dojezdem. Pět set kilometrů sice nikoho příliš neohromí, ale nabití baterií z 0 na 80% za 15 minut už ano. To ovšem platí pouze při dobíjení při napětí 800 V. Vůz je ale možná nabíjet i při běžném napětí 400V.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?