Porsche ve Frankurtu představilo svůj první automobil poháněný čistě elektrickou energií. Slibuje sportovní výkony, ale i praktičnost.
Porsche na automobilové výstavě ve Frankfurtu nad Mohanem v průběhu včerejšího večera představilo zcela novou studii s názvem Mission E. Jedná se o historicky první Porsche s čistě elektrickým pohonem.
Vůz je koncipován podobně jako model Panamera. Tedy čtyřdveřové kupé se čtveřicí samostatných sedadel.
V útrobách vozu nalezneme mnoho revolučních technologií, které většinově pocházejí buď přímo ze závodního modelu Porsche 919 nebo jsou z jeho technologií odvozeny. Díky tomu nabízí dvojice elektromotorů výkon 600 koní, který je distribuován na všechna kola, která jsou rovněž všechna řiditelná. Díky tomu vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a za méně než 12 sekund už dokáže uhánět více než 200 km/h.
Porsche se nejvíce pyšní dojezdem. Pět set kilometrů sice nikoho příliš neohromí, ale nabití baterií z 0 na 80% za 15 minut už ano. To ovšem platí pouze při dobíjení při napětí 800 V. Vůz je ale možná nabíjet i při běžném napětí 400V.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?