Pro letošní autosalon ve Frankfurtu si Lamborghini chystá dvě velkolepé novinky. Jedna z nich je stále předmětem dohadů. Tu druhou ale představuje již nyní. Dámy a pánové představuji vám Lamborghini Huracán Spyder.
Slovo „Spyder“ samozřejmě označuje verzi bez pevné střechy. Její plátěný ekvivalent dokáže tento malý Ital složit během sedmnácti sekund a to i za jízdy, do rychlosti 50 km/h.
Tento kabriolet je poháněn stejně jako verze s pevnou střechou motorem V10 5,2 litru s výkonem 610 koní. Vzhledem k nárůstu hmotnosti ale zrychluje z 0 na 100 km/h o dvě desetiny sekundy pomaleji než verze kupé, konkrétně se jedná o hodnotu 3,4 vteřiny. Hodnota maximální rychlosti je stanovena na 324 km/h.
Tento výkon může řidič držet na uzdě pomocí masivní karbon-keramických brzd, která se u tohoto modelu nacházejí již v základní výbavě, stejně jako 20“ hliníková kola Giano, LED světlomety nebo 12,3“ TFT display multimediálního systému.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.