Pro letošní autosalon ve Frankfurtu si Lamborghini chystá dvě velkolepé novinky. Jedna z nich je stále předmětem dohadů. Tu druhou ale představuje již nyní. Dámy a pánové představuji vám Lamborghini Huracán Spyder.
Slovo „Spyder“ samozřejmě označuje verzi bez pevné střechy. Její plátěný ekvivalent dokáže tento malý Ital složit během sedmnácti sekund a to i za jízdy, do rychlosti 50 km/h.
Tento kabriolet je poháněn stejně jako verze s pevnou střechou motorem V10 5,2 litru s výkonem 610 koní. Vzhledem k nárůstu hmotnosti ale zrychluje z 0 na 100 km/h o dvě desetiny sekundy pomaleji než verze kupé, konkrétně se jedná o hodnotu 3,4 vteřiny. Hodnota maximální rychlosti je stanovena na 324 km/h.
Tento výkon může řidič držet na uzdě pomocí masivní karbon-keramických brzd, která se u tohoto modelu nacházejí již v základní výbavě, stejně jako 20“ hliníková kola Giano, LED světlomety nebo 12,3“ TFT display multimediálního systému.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?