Pro letošní autosalon ve Frankfurtu si Lamborghini chystá dvě velkolepé novinky. Jedna z nich je stále předmětem dohadů. Tu druhou ale představuje již nyní. Dámy a pánové představuji vám Lamborghini Huracán Spyder.
Slovo „Spyder“ samozřejmě označuje verzi bez pevné střechy. Její plátěný ekvivalent dokáže tento malý Ital složit během sedmnácti sekund a to i za jízdy, do rychlosti 50 km/h.
Tento kabriolet je poháněn stejně jako verze s pevnou střechou motorem V10 5,2 litru s výkonem 610 koní. Vzhledem k nárůstu hmotnosti ale zrychluje z 0 na 100 km/h o dvě desetiny sekundy pomaleji než verze kupé, konkrétně se jedná o hodnotu 3,4 vteřiny. Hodnota maximální rychlosti je stanovena na 324 km/h.
Tento výkon může řidič držet na uzdě pomocí masivní karbon-keramických brzd, která se u tohoto modelu nacházejí již v základní výbavě, stejně jako 20“ hliníková kola Giano, LED světlomety nebo 12,3“ TFT display multimediálního systému.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?