Jen pár hodin před vypuknutím slavného autosalonu ve Frankfurtu Volkswagen odhalil podobu a informace o druhé generaci SUV Tiguan. Na co se tak můžeme těšit?
Tiguan druhé generace je zcela první vůz segmentu SUV, který je postaven na základě nové koncernové platformy MQB. Díky tomu je v porovnáním se svým předchůdcem o několik centimetrů delší, širší a nabízí delší rozvor náprav. Naopak několik centimetrů vozu ubylo na výšku, což ale napomáhá snížení těžiště. Díky těmto úpravám rozměrů vůz nabízí o poznání více místa pro pohodlí cestujících i pro jejich zavazadla.
Zákazník si může vybrat hned s osmi nabízených modelů: čtyř zážehových a čtyř vznětových. Výkon benzínových agregátů se pohybuje od mezi 125 a 220 koňskými silami, zatímco dieselové jednotky nabízejí 115 až 240 koní.
Velkým překvapením je představení hybridní verze Tiguanu. Ta nese název GTE Hybrid a ve svých útrobách ukrývá kombinaci benzínového motoru 1,4 a elektromotoru. Společně tento systém vyprodukuje výkon až 218 koní. Při plně nabitých bateriích, po okraj dolité nádrži a aktivním systému dobíjení baterií skrze střešní solární panely je vůz údajně schopen urazit až 1000 km bez zastavení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.