Jen pár hodin před vypuknutím slavného autosalonu ve Frankfurtu Volkswagen odhalil podobu a informace o druhé generaci SUV Tiguan. Na co se tak můžeme těšit?
Tiguan druhé generace je zcela první vůz segmentu SUV, který je postaven na základě nové koncernové platformy MQB. Díky tomu je v porovnáním se svým předchůdcem o několik centimetrů delší, širší a nabízí delší rozvor náprav. Naopak několik centimetrů vozu ubylo na výšku, což ale napomáhá snížení těžiště. Díky těmto úpravám rozměrů vůz nabízí o poznání více místa pro pohodlí cestujících i pro jejich zavazadla.
Zákazník si může vybrat hned s osmi nabízených modelů: čtyř zážehových a čtyř vznětových. Výkon benzínových agregátů se pohybuje od mezi 125 a 220 koňskými silami, zatímco dieselové jednotky nabízejí 115 až 240 koní.
Velkým překvapením je představení hybridní verze Tiguanu. Ta nese název GTE Hybrid a ve svých útrobách ukrývá kombinaci benzínového motoru 1,4 a elektromotoru. Společně tento systém vyprodukuje výkon až 218 koní. Při plně nabitých bateriích, po okraj dolité nádrži a aktivním systému dobíjení baterií skrze střešní solární panely je vůz údajně schopen urazit až 1000 km bez zastavení.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.