Jen pár hodin před vypuknutím slavného autosalonu ve Frankfurtu Volkswagen odhalil podobu a informace o druhé generaci SUV Tiguan. Na co se tak můžeme těšit?
Tiguan druhé generace je zcela první vůz segmentu SUV, který je postaven na základě nové koncernové platformy MQB. Díky tomu je v porovnáním se svým předchůdcem o několik centimetrů delší, širší a nabízí delší rozvor náprav. Naopak několik centimetrů vozu ubylo na výšku, což ale napomáhá snížení těžiště. Díky těmto úpravám rozměrů vůz nabízí o poznání více místa pro pohodlí cestujících i pro jejich zavazadla.
Zákazník si může vybrat hned s osmi nabízených modelů: čtyř zážehových a čtyř vznětových. Výkon benzínových agregátů se pohybuje od mezi 125 a 220 koňskými silami, zatímco dieselové jednotky nabízejí 115 až 240 koní.
Velkým překvapením je představení hybridní verze Tiguanu. Ta nese název GTE Hybrid a ve svých útrobách ukrývá kombinaci benzínového motoru 1,4 a elektromotoru. Společně tento systém vyprodukuje výkon až 218 koní. Při plně nabitých bateriích, po okraj dolité nádrži a aktivním systému dobíjení baterií skrze střešní solární panely je vůz údajně schopen urazit až 1000 km bez zastavení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.