Britská automobilka Caterham se specializuje na stavbu automobilů, které svou stavbou vycházejí z dědictví slavného Lotusu Seven. Letos je tomu již dvacet let od výroby prvního modelu s označením Superlight a to si zaslouží řádnou oslavu.
V roce 1996 sjel z výrobní linky první vůz specifikace 1,6 Superlight. Na oslavu dvacátého výročí této události připravil Caterham novou speciální edici. Ta nese název Superlight Twenty. Slovo „twenty“ ovšem neoznačuje jen počet let od vyrobení prvního kusu této specifikace. Je to hlavně označení pro počet vyrobených kusů v této soudobé edici. Ta tak bude na rozdíl od původní verze Superlight dosti exklusivní (původních superlightů vylo vyrobeno 196 kusů).
A co má vlastně tato limitovaná novina z britských ostrovů pod kapotou? Nalezneme zde motor Ford Sigma 1,6 litru o výkonu 135 koňských sil. Ty jsou distribuovány skrze šestistupňovou převodovku na zadní kola. Z 0 na 96 km/h dokáže zrychlit za 4,9 sekundy.
Cena tohoto sporťáku je 29 995 liber (v přepočtu zhruba 1 100 000 CZK). Což jistě není žádná astronomická hodnota s přihlédnutím k exkluzivitě vozu a ruční výrobě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?