V červnu letošního roku jsme vám přinesli článek o úžasném technickém skvostu, který vyvinula americká společnost Rezvani. Ten nese název Beast a perfektně v sobě snoubí výkon 500 koní a hmotnost 750 kg. Jenže Beast má jednu zásadní chybu.
Tou není nic jiného než vysoká cena. Pro běžného člověka je totiž cena 165 000$ (téměř 4 000 000CZK) poměrně nepředstavitelná částka. Není tak divu, že mezi zákazníky Rezvani patří zpěvák Chris Brown a další známé celebrity.
Rezvani se ale nyní pokouší vyjít zákazníkům alespoň částečně vstříc a přichází s nový tzv. entry modelem. Ten nese název Beast Speedster. V jeho útrobách se nachází stejný motor od japonské Hondy jako v případě klasického Beastu. Jeho výkon již ale nedosahuje oslnivých 500 set koní, ale o celých 200 koňských sil méně. Další změny můžeme nalézt v interiéru. Ten je na rozdíl od spartánského Beastu daleko více přívětivější. Nalezneme zde dokonce kožené sedačky a konvenční přístrojový štít.
Bohužel i přesto, že se vůz rozloučil hned s dvěma sty koňmi, jeho cena je stále astronomická. Verzi Speedster si můžete totiž pořídit za 139 000$ (cca. 3 500 000CZK).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?