Foto: Okořeněný Volkswagen Golf VII GTI Clubsport je tady!

Volkswagen Golf VII GTI v edici Clubsport
Volkswagen Golf VII GTI v edici Clubsport, foto: volkswagen group
ar5 9. září 2015 11:20
Sdílej:

Volkswagen Golf GTI sedmé generace je tu s námi již delší dobu a tak si výrobce připravil novou exkluzivní edici. Ta dostala název Clubsport a za krátký čas se oficiálně představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Nový ostrý Golf byl vytvořen na oslavu 40. let existence modelu Golf GTI a nová verze Clubsport vypadá skoro stejně jako dříve představený koncept. Inženýři ve VW navíc byly schopni z klasického 2,0 litrového přeplňovaného benzínového motoru dostat výkon 265 koní. K tomu se přidává i funkce overboost , která po dobu asi deseti sekund zvyšuje výkon na více než 290 koní.

Pohonná jednotka je standardně spojena se šestistupňovou manuální převodovkou a v tomto případě vůz zrychlí z 0-100 km / h za 6 sekund. S příplatkovým automatem DSG čas klesne o 0.1 sekundy. Bez ohledu na výběr převodovky, může Golf GTI Clubsport dosáhnout maximální rychlosti 250 km / h, která je pravděpodobně elektronicky omezena. Ti, kteří se zajímají o spotřebu paliva by měli vědět, že manuální verze spotřebuje 6,9 ​​l / 100 km, automat je pak o 0,2 litru na 100 km žiznivější.

A v čem se vlastně Clubsport lidí od klasického GTI? Ve srovnání s ním získal sportovnější přední a zadní nárazník, nové boční prahy, zadní difuzor, na míru vyrobená kola s rozměrem 18 palců (volitelně budou v nabídce 19-palcová) a taktéž bílý lak karoserie s černou kontrastní střechou a zadní spoiler. K dispozici je také černý pruh na bocích a nápisy Clubsport. Mezi ostatní vizuální vylepšení patří tmavě červená LED zadní světla, výfukové koncovky z chromu a zadní difuzor má lesklý černý lak.

Po usednutí do kabiny přivítají majitele závodní sedačky s Alcantarou a ozdobné proužky na přístrojové desce, středové konzole a dveří. Alcantara byl také použita pro sportovní volant, který je ozdoben znakem GTI. Nové jsou i podlahové rohože s červeným okrajem a nerezové prahové desky s červeným nápisem GTI.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.