Volkswagen Golf GTI sedmé generace je tu s námi již delší dobu a tak si výrobce připravil novou exkluzivní edici. Ta dostala název Clubsport a za krátký čas se oficiálně představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu.
Nový ostrý Golf byl vytvořen na oslavu 40. let existence modelu Golf GTI a nová verze Clubsport vypadá skoro stejně jako dříve představený koncept. Inženýři ve VW navíc byly schopni z klasického 2,0 litrového přeplňovaného benzínového motoru dostat výkon 265 koní. K tomu se přidává i funkce overboost , která po dobu asi deseti sekund zvyšuje výkon na více než 290 koní.
Pohonná jednotka je standardně spojena se šestistupňovou manuální převodovkou a v tomto případě vůz zrychlí z 0-100 km / h za 6 sekund. S příplatkovým automatem DSG čas klesne o 0.1 sekundy. Bez ohledu na výběr převodovky, může Golf GTI Clubsport dosáhnout maximální rychlosti 250 km / h, která je pravděpodobně elektronicky omezena. Ti, kteří se zajímají o spotřebu paliva by měli vědět, že manuální verze spotřebuje 6,9 l / 100 km, automat je pak o 0,2 litru na 100 km žiznivější.
A v čem se vlastně Clubsport lidí od klasického GTI? Ve srovnání s ním získal sportovnější přední a zadní nárazník, nové boční prahy, zadní difuzor, na míru vyrobená kola s rozměrem 18 palců (volitelně budou v nabídce 19-palcová) a taktéž bílý lak karoserie s černou kontrastní střechou a zadní spoiler. K dispozici je také černý pruh na bocích a nápisy Clubsport. Mezi ostatní vizuální vylepšení patří tmavě červená LED zadní světla, výfukové koncovky z chromu a zadní difuzor má lesklý černý lak.
Po usednutí do kabiny přivítají majitele závodní sedačky s Alcantarou a ozdobné proužky na přístrojové desce, středové konzole a dveří. Alcantara byl také použita pro sportovní volant, který je ozdoben znakem GTI. Nové jsou i podlahové rohože s červeným okrajem a nerezové prahové desky s červeným nápisem GTI.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?