Volkswagen Golf GTI sedmé generace je tu s námi již delší dobu a tak si výrobce připravil novou exkluzivní edici. Ta dostala název Clubsport a za krátký čas se oficiálně představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu.
Nový ostrý Golf byl vytvořen na oslavu 40. let existence modelu Golf GTI a nová verze Clubsport vypadá skoro stejně jako dříve představený koncept. Inženýři ve VW navíc byly schopni z klasického 2,0 litrového přeplňovaného benzínového motoru dostat výkon 265 koní. K tomu se přidává i funkce overboost , která po dobu asi deseti sekund zvyšuje výkon na více než 290 koní.
Pohonná jednotka je standardně spojena se šestistupňovou manuální převodovkou a v tomto případě vůz zrychlí z 0-100 km / h za 6 sekund. S příplatkovým automatem DSG čas klesne o 0.1 sekundy. Bez ohledu na výběr převodovky, může Golf GTI Clubsport dosáhnout maximální rychlosti 250 km / h, která je pravděpodobně elektronicky omezena. Ti, kteří se zajímají o spotřebu paliva by měli vědět, že manuální verze spotřebuje 6,9 l / 100 km, automat je pak o 0,2 litru na 100 km žiznivější.
A v čem se vlastně Clubsport lidí od klasického GTI? Ve srovnání s ním získal sportovnější přední a zadní nárazník, nové boční prahy, zadní difuzor, na míru vyrobená kola s rozměrem 18 palců (volitelně budou v nabídce 19-palcová) a taktéž bílý lak karoserie s černou kontrastní střechou a zadní spoiler. K dispozici je také černý pruh na bocích a nápisy Clubsport. Mezi ostatní vizuální vylepšení patří tmavě červená LED zadní světla, výfukové koncovky z chromu a zadní difuzor má lesklý černý lak.
Po usednutí do kabiny přivítají majitele závodní sedačky s Alcantarou a ozdobné proužky na přístrojové desce, středové konzole a dveří. Alcantara byl také použita pro sportovní volant, který je ozdoben znakem GTI. Nové jsou i podlahové rohože s červeným okrajem a nerezové prahové desky s červeným nápisem GTI.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?