Na letošním ročníku frankfurtského autosalonu bude mít světovou premiéru koncept Honda Project 2&4 s motorem RC213V, který zvítězil v mezinárodní designové soutěži pořádané společností Honda. Jenže už dnes si jej můžeme naplno prohlédnout.
Samotný koncept přitom vznikl v rámci soutěže mezi svými globálními designérských studii a slibuje, že výsledek spojí "svobodu motocyklu" s "ovladatelností auta." S motocyklovým závodním speciálem RC213V upraveným pro silniční provoz nabízí koncept Project 2&4 volnost jízdy na motocyklu a ovladatelnost auta.
Koncept má minimalistický design, který je nepopiratelně sportovní. K dispozici je také "plovoucí sedadlo", které bylo navrženo ve smyslu "být co nejblíže k akci". Celková délka je 3 040 mm, šířka 1 820 mm a výška 995 mm. Hmotnost činí pouhých 405 kg, což možňuje maximální využití výkonu středově umístěného motoru.
Pohon zajišťuje pohonná jednotka, která byla vyvinuta pro špičkové závodní speciály MotoGP a vyladěna pro silniční provoz. Tento čtyřtaktní motor V-4 o obsahu 999 cm3 ukazuje hlavní filozofii společnosti, která inspiruje k inovacím a nápaditosti. Motor disponue maximálním výkonem 215 koní při 13 000 ot./min. a dosahuje maximálního točivého momentu přes 118 Nm při 10 500 ot./min.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?