Na letošním ročníku frankfurtského autosalonu bude mít světovou premiéru koncept Honda Project 2&4 s motorem RC213V, který zvítězil v mezinárodní designové soutěži pořádané společností Honda. Jenže už dnes si jej můžeme naplno prohlédnout.
Samotný koncept přitom vznikl v rámci soutěže mezi svými globálními designérských studii a slibuje, že výsledek spojí "svobodu motocyklu" s "ovladatelností auta." S motocyklovým závodním speciálem RC213V upraveným pro silniční provoz nabízí koncept Project 2&4 volnost jízdy na motocyklu a ovladatelnost auta.
Koncept má minimalistický design, který je nepopiratelně sportovní. K dispozici je také "plovoucí sedadlo", které bylo navrženo ve smyslu "být co nejblíže k akci". Celková délka je 3 040 mm, šířka 1 820 mm a výška 995 mm. Hmotnost činí pouhých 405 kg, což možňuje maximální využití výkonu středově umístěného motoru.
Pohon zajišťuje pohonná jednotka, která byla vyvinuta pro špičkové závodní speciály MotoGP a vyladěna pro silniční provoz. Tento čtyřtaktní motor V-4 o obsahu 999 cm3 ukazuje hlavní filozofii společnosti, která inspiruje k inovacím a nápaditosti. Motor disponue maximálním výkonem 215 koní při 13 000 ot./min. a dosahuje maximálního točivého momentu přes 118 Nm při 10 500 ot./min.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?