Trvalo to sice delší dobu, ale nakonec jsme se přece dočkali. Automobilka Bugatti dnes konečně vypustila do světa oficiálně podobu svého nového konceptu určeného pro hru Gran Turismo 6.
Od většiny automobilek jsem zvyklí, že pokud se pustí do designování stroje určeného pouze pro virtuální svět výsledek nepůsobí ani trochu reálně. Tedy mohl by působit reálně, ale zhruba tak za deset let. To ale není případ nejnovějšího díla Bugatti. Ač je stroje určen jen a pouze pro hru Gran Turismo 6 celý koncept závodního vozu vypadá velice realisticky.
Ač se jedná o koncept závodního vozu, je zde evidentní, kde se jeho tvůrci inspirovali. Fanoušci této značky jistě vědí, co je zač model Type 57 Tank. Tato bugattka dokázala hned dvakrát ( v roce 1937 a 1939) zvítězit ve vytrvalostním závodě 24 hodin LeMans a nesmazatelně se tak zapsala do historie motorismu. A právě tento slavný „závoďák“ se stal předlohou pro studii Vision Gran Turismo. Nejedná se ale o žádný retro vůz. Již na první pohled je jasné, že automobil je určen ke zdolávání traťových rekordů. Tomu bude napomáhat vysoký aerodynamický přítlak, který generují masivní spoilery, splitter a nepřeberné množství drobných aerodynamických prvků.
Vůz na sobě nese ale rovněž dobře patrné znaky moderních vozů Bugatti. Je velkou otázkou, do jaké míry bude tento design podobný novému Chironu. Ten se světu představí již v březnu příštího roku během autosalonu v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?