Trvalo to sice delší dobu, ale nakonec jsme se přece dočkali. Automobilka Bugatti dnes konečně vypustila do světa oficiálně podobu svého nového konceptu určeného pro hru Gran Turismo 6.
Od většiny automobilek jsem zvyklí, že pokud se pustí do designování stroje určeného pouze pro virtuální svět výsledek nepůsobí ani trochu reálně. Tedy mohl by působit reálně, ale zhruba tak za deset let. To ale není případ nejnovějšího díla Bugatti. Ač je stroje určen jen a pouze pro hru Gran Turismo 6 celý koncept závodního vozu vypadá velice realisticky.
Ač se jedná o koncept závodního vozu, je zde evidentní, kde se jeho tvůrci inspirovali. Fanoušci této značky jistě vědí, co je zač model Type 57 Tank. Tato bugattka dokázala hned dvakrát ( v roce 1937 a 1939) zvítězit ve vytrvalostním závodě 24 hodin LeMans a nesmazatelně se tak zapsala do historie motorismu. A právě tento slavný „závoďák“ se stal předlohou pro studii Vision Gran Turismo. Nejedná se ale o žádný retro vůz. Již na první pohled je jasné, že automobil je určen ke zdolávání traťových rekordů. Tomu bude napomáhat vysoký aerodynamický přítlak, který generují masivní spoilery, splitter a nepřeberné množství drobných aerodynamických prvků.
Vůz na sobě nese ale rovněž dobře patrné znaky moderních vozů Bugatti. Je velkou otázkou, do jaké míry bude tento design podobný novému Chironu. Ten se světu představí již v březnu příštího roku během autosalonu v Ženevě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.