Trvalo to sice delší dobu, ale nakonec jsme se přece dočkali. Automobilka Bugatti dnes konečně vypustila do světa oficiálně podobu svého nového konceptu určeného pro hru Gran Turismo 6.
Od většiny automobilek jsem zvyklí, že pokud se pustí do designování stroje určeného pouze pro virtuální svět výsledek nepůsobí ani trochu reálně. Tedy mohl by působit reálně, ale zhruba tak za deset let. To ale není případ nejnovějšího díla Bugatti. Ač je stroje určen jen a pouze pro hru Gran Turismo 6 celý koncept závodního vozu vypadá velice realisticky.
Ač se jedná o koncept závodního vozu, je zde evidentní, kde se jeho tvůrci inspirovali. Fanoušci této značky jistě vědí, co je zač model Type 57 Tank. Tato bugattka dokázala hned dvakrát ( v roce 1937 a 1939) zvítězit ve vytrvalostním závodě 24 hodin LeMans a nesmazatelně se tak zapsala do historie motorismu. A právě tento slavný „závoďák“ se stal předlohou pro studii Vision Gran Turismo. Nejedná se ale o žádný retro vůz. Již na první pohled je jasné, že automobil je určen ke zdolávání traťových rekordů. Tomu bude napomáhat vysoký aerodynamický přítlak, který generují masivní spoilery, splitter a nepřeberné množství drobných aerodynamických prvků.
Vůz na sobě nese ale rovněž dobře patrné znaky moderních vozů Bugatti. Je velkou otázkou, do jaké míry bude tento design podobný novému Chironu. Ten se světu představí již v březnu příštího roku během autosalonu v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?