Francouzská automobilová média se rozhovořila o dalším modelu Lamborghini, jenž má být dalším z hypersportů v historii značky a má nabízet vskutku vražedné výkony.
Díky uniklým informacím je tak jasné, že vůz se nebude jmenovat HyperVeloce, nýbrž dostane jmenovku Centenario LP770-4. Pod jeho kapotou navíc najdeme zmodernizovanou pohonnou jednotku V12 s objemem 6,5-litru. Atmosférický motor pak údajně nabídne výkon 770 koní a pohon všech čtyř kol.
Takový výkon umožní Lamborghini Centenario LP770-4 zrychlit z 0-100 km/h za 2,7 sekundy, což je 0,2s rychlejší než u modelu Aventador LP700-4. Nejvyšší maximální rychlost by se měla vyšplhat k hranici 350 km / h, což je opravdu hodně.
Tento model bude představen na autosalonu v Ženevě v březnu roku 2016 a vyrobí se ho jen 20 kusů. Vůz ponese horentní cenu kolem 1.000.000 eur a mluví se o tom, že se do budoucna vyrobí dalších 10 roadsterů. Ty ale nejsou definitivně potvrzeny a vůz v této specifikaci by nesl odlišná aerodynamická vylepšení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.