Nedávno jsme vám přinesli článek o připravovaném konkurentovi vozu Tesla Model S a Tesla Roadster. Jedná se o nový a o první automobilový projekt čínského internetového gigantu LeTV. Nyní vám přinášíme informace o dalším voze, který by mohl ohrozí budoucí Teslu Roadster.
V roce 2010 založila skupina absolventů univerzity v Kyoytu společnost s názvem GLM (Green Lord Motors). Společnost se měla zabývat vývojem komponent pro elektromobily. Tehdy pravděpodobně ani jeden ze zakladatelů netušil, že jejich společnost se jednoho dne stane jedním z nejvýznamnějších dodavatelů při výrobě tamních elektromobilů.
GLM dokonce nedávno dokázala vyvinout zcela novou platformu, která nabízí podobný výkon i jízdní vlastnosti jako vůz Tesla Roadster. Této platformy se okamžitě ujala japonská společnost Tommykaira.
Díky spojení těchto dvou firem nyní můžeme na přiloženém videu sledovat úchvatný a čistě elektřinou poháněný roadster s názvem Tommykaira ZZ EV. Na první pohled je jasné, že designeři se jistě nechali inspirovat slavnými vozy Lotus, ale i dalšími oblíbenými sporťáky.
Atraktivní design ale není jediné lákadlo tohoto elektromobilu. Tím dalším a možná i hlavním je výkon dosahující hodnoty 300 koňských sil. Ale stejně jako každá mince má i ZZ EV svou stinnou stránku. Tou je především dojezd. Pokud si totiž koupíte vůz v přepočtu za tři čtvrtě druhého milionu je jasné, že od vozu očekáváte na jedno nabití dojezd při nejmenším 200 km. O tom si v případě tohoto japonského vozu můžete nechat jen zdát. Výrobce totiž prozatím uvádí, že vůz na jedno nabití dokáže ujet pouhých 120 km.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?