Nedávno jsme vám přinesli článek o připravovaném konkurentovi vozu Tesla Model S a Tesla Roadster. Jedná se o nový a o první automobilový projekt čínského internetového gigantu LeTV. Nyní vám přinášíme informace o dalším voze, který by mohl ohrozí budoucí Teslu Roadster.
V roce 2010 založila skupina absolventů univerzity v Kyoytu společnost s názvem GLM (Green Lord Motors). Společnost se měla zabývat vývojem komponent pro elektromobily. Tehdy pravděpodobně ani jeden ze zakladatelů netušil, že jejich společnost se jednoho dne stane jedním z nejvýznamnějších dodavatelů při výrobě tamních elektromobilů.
GLM dokonce nedávno dokázala vyvinout zcela novou platformu, která nabízí podobný výkon i jízdní vlastnosti jako vůz Tesla Roadster. Této platformy se okamžitě ujala japonská společnost Tommykaira.
Díky spojení těchto dvou firem nyní můžeme na přiloženém videu sledovat úchvatný a čistě elektřinou poháněný roadster s názvem Tommykaira ZZ EV. Na první pohled je jasné, že designeři se jistě nechali inspirovat slavnými vozy Lotus, ale i dalšími oblíbenými sporťáky.
Atraktivní design ale není jediné lákadlo tohoto elektromobilu. Tím dalším a možná i hlavním je výkon dosahující hodnoty 300 koňských sil. Ale stejně jako každá mince má i ZZ EV svou stinnou stránku. Tou je především dojezd. Pokud si totiž koupíte vůz v přepočtu za tři čtvrtě druhého milionu je jasné, že od vozu očekáváte na jedno nabití dojezd při nejmenším 200 km. O tom si v případě tohoto japonského vozu můžete nechat jen zdát. Výrobce totiž prozatím uvádí, že vůz na jedno nabití dokáže ujet pouhých 120 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?