A je to konečně tady, korejská automobilka Hyundai odhalila sportovní verzi svého hatchbacku i20 s názvem N Sport.
Pokud jde o design, auto přichází s řadou vizuálních vylepšení, včetně nových ráfků o velikosti 17 palců. Dále nabízí sportovní body kit se širšími bočními prahy, jiným předním a zadním nárazníkem a zadním spoilerem na pátých dveřích. Aby vůz vypadal a zněl co nejlépe, výrobce mu nadělil i výfukové sportovní potrubí z nerezové oceli, znáčky N na předním blatníku a víku kufru.
Ještě důležitější je výkonová stránka, kterou zajišťuje 1,4-litrový zážehový motor s výkonem 115 koní a se 160 Nm točivého momentu. Výkon je posílán na přední kola, a to výhradně přes 6-ti stupňovou manuální převodovku. Mezi další vylepšení pro i20 N Sport patří tužší nastavení pružin, poskytující "ostřejší jízdu a lepší dojem z jízdy", 4-kanálové ABS se systémem EBD a odvětrávané kotoučové brzdy na předních kolech.
Jak je to s cenou a případným vstupem do prodeje, to výrobce zatím neprozradil, ale zcela jistě se dočkáme ještě letos.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?