Sportovní vůz Alpine patří mezi skvosty současného francouzského automobilového průmyslu. Nyní bylo oznámeno, že se tomuto ostrému kupé bude věnovat divize Renault Sport. Dočkáme se tak Alpine RS!
Renault sport je mezi automobilovými fanoušky velmi oblíbenou divizí Renaultu. Z nudně vyhlížejícího Meganu, totiž dokáží postavit polozávodní stroj, se kterým se každý člověk vyblázní na okreskách jak je libo. O jednom takovém ostrém Renaultu Megane si můžete více přečíst v našem nedávném redakčním testu.
Jak to ale vypadá, dočkáme se od divize Renault Sport i jiných vozů, než těch s diamantem ve znaku. Do hledáčku této sportovní divize, se totiž co nevidět dostane přicházející sportovní coupé s motorem uprostřed – Alpine. Tento vůz má ve svém základním provedení celých 250 koní. Po úpravách by mohl být obdařen od Renault Sport až 300 koňmi. V plánu je také úprava designu vozu, rozšiřující body-kit, stejně tak jako širší kolo a pneumatiky. Tento upravený Alpine RS by měl na trh dorazit rok po svém základním modelu. To znamená, že se ho dočkáme již v roce 2018.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.