Již na letošním autosalonu v Tokyu se možná dočkáme nového konceptu Toyota FR. Tento koncept by mohl být jakousi předzvěstí budoucí podoby nástupce oblíbeného sportovního vozu, Toyota GT86.
Tento koncept má zachovávat stále stejnou koncepci jako GT86. Motor tak bude uložen v přední části vozu, zatímco poháněná bude zadní náprava.
Vůz má být údajně poháněn čtyřválcem o objemu 1,5 litru s výkonem až 130 koní. To se může zdát jako relativně nízký výkon, ale celková hmotnost vozu by neměla přesáhnout hodnotu jedné tuny.
S vývojem tohoto vozu Toyotě pomáhá údajně další japonská automobilka a to sice Mazda. Základ vozu by tak mohl být sdílen s roadsterem MX-5. Mazda ale není jediný subjekt, který Toyotě pomáhá. Na vývoji konceptu FR se také podílel samotný Tommi Makinen, finský závodník, který se stal čtyřikrát vítězem mistrovství světa v rally.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?