Poslední dobou se začínají rojit zvěsti ohledně nové generace Ferrari California. Jak bude vypadat a co přinese nového?
Ferrari California je vůz kategorie GT, který je ve své podstatě dosti jedinečným vozem v portfoliu italské stáje. Své odhalení si vůz odbyl v roce 2008 a jednalo se v podstatě o zcela první Ferrari, které bylo prezentováno na každodenní použití. Díky této filozofii dokázala California přilákat svému výrobci zcela novou sortu zákazníků.
V roce 2014 byla slavnostně představena druhá generace tohoto úspěšného kabrioletu. Ta přinesla mnoho novinek. Hlavní změnou byl samozřejmě příchod nového motoru s turbodmychadly. Úpravami ale prošel i design vozu, a to jak exteriér, tak i interiér.
Pomalu se ale jistě začínají rojit hovory o další generaci Californie. Ta by dle časopisu Automobile Magazin měla dorazit již v roce 2017. Při tom bude třetí generace přinášet zcela nový a naprosto radikální design. Z klidného a ladného kabrioletu s pevnou skládací střechou, který je určen pro denní ježdění pro pečivo, se tak může rázem stát agresivní dravec ve stylu supersportu 488 GTB. Konstruktéři totiž navíc slibují nižší těžiště vozu, vyšší výkon a nižší hmotnost.
Je ale i velmi dobře možné, že se dočkáme i tzv. „entry“ modelu, tedy levnější varianty vozu. Ta by měla být osazena motorem twin-turbo 2,9 litru V6 s výkonem 600 koní. Standardní verze bude vybavena motorem, který využívá i současná generace, jedná se tedy o motor 3,8 litru V8 s dvojicí turbodmychadel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.