Poslední dobou se začínají rojit zvěsti ohledně nové generace Ferrari California. Jak bude vypadat a co přinese nového?
Ferrari California je vůz kategorie GT, který je ve své podstatě dosti jedinečným vozem v portfoliu italské stáje. Své odhalení si vůz odbyl v roce 2008 a jednalo se v podstatě o zcela první Ferrari, které bylo prezentováno na každodenní použití. Díky této filozofii dokázala California přilákat svému výrobci zcela novou sortu zákazníků.
V roce 2014 byla slavnostně představena druhá generace tohoto úspěšného kabrioletu. Ta přinesla mnoho novinek. Hlavní změnou byl samozřejmě příchod nového motoru s turbodmychadly. Úpravami ale prošel i design vozu, a to jak exteriér, tak i interiér.
Pomalu se ale jistě začínají rojit hovory o další generaci Californie. Ta by dle časopisu Automobile Magazin měla dorazit již v roce 2017. Při tom bude třetí generace přinášet zcela nový a naprosto radikální design. Z klidného a ladného kabrioletu s pevnou skládací střechou, který je určen pro denní ježdění pro pečivo, se tak může rázem stát agresivní dravec ve stylu supersportu 488 GTB. Konstruktéři totiž navíc slibují nižší těžiště vozu, vyšší výkon a nižší hmotnost.
Je ale i velmi dobře možné, že se dočkáme i tzv. „entry“ modelu, tedy levnější varianty vozu. Ta by měla být osazena motorem twin-turbo 2,9 litru V6 s výkonem 600 koní. Standardní verze bude vybavena motorem, který využívá i současná generace, jedná se tedy o motor 3,8 litru V8 s dvojicí turbodmychadel.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?