Poslední dobou se začínají rojit zvěsti ohledně nové generace Ferrari California. Jak bude vypadat a co přinese nového?
Ferrari California je vůz kategorie GT, který je ve své podstatě dosti jedinečným vozem v portfoliu italské stáje. Své odhalení si vůz odbyl v roce 2008 a jednalo se v podstatě o zcela první Ferrari, které bylo prezentováno na každodenní použití. Díky této filozofii dokázala California přilákat svému výrobci zcela novou sortu zákazníků.
V roce 2014 byla slavnostně představena druhá generace tohoto úspěšného kabrioletu. Ta přinesla mnoho novinek. Hlavní změnou byl samozřejmě příchod nového motoru s turbodmychadly. Úpravami ale prošel i design vozu, a to jak exteriér, tak i interiér.
Pomalu se ale jistě začínají rojit hovory o další generaci Californie. Ta by dle časopisu Automobile Magazin měla dorazit již v roce 2017. Při tom bude třetí generace přinášet zcela nový a naprosto radikální design. Z klidného a ladného kabrioletu s pevnou skládací střechou, který je určen pro denní ježdění pro pečivo, se tak může rázem stát agresivní dravec ve stylu supersportu 488 GTB. Konstruktéři totiž navíc slibují nižší těžiště vozu, vyšší výkon a nižší hmotnost.
Je ale i velmi dobře možné, že se dočkáme i tzv. „entry“ modelu, tedy levnější varianty vozu. Ta by měla být osazena motorem twin-turbo 2,9 litru V6 s výkonem 600 koní. Standardní verze bude vybavena motorem, který využívá i současná generace, jedná se tedy o motor 3,8 litru V8 s dvojicí turbodmychadel.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?