Německá automobilka Opel představila letos nový model Karl a nyní přichází s jeho úspornější verzí ecoFLEX.
Při pohledu na snímky je vůz prakticky totožný se standardním modelem, nový Karl Ecoflex tak má novinku hlavně pod kapotou. Tam se totiž nachází 1,0 litrový Ecotec tříválcový benzinový motor, který poskytuje výkon 75 koní. Nicméně, vůz je vybaven systémem vypínání a startování motoru Stop / Start, který umožňuje dosažení kombinované spotřeby jen 4,1 litru na 100 km a vůz vypustí emise CO2 94 g / km.
Nový Karl ecoFLEX je již dostupný na domácím trhu v Německu a jeho ceny začínají na částce 9.950 eur. S prodejem u nás se počítá i něco později a kromě varianty ecoFLEX Opel taktéž oznámil, že Karl bude nabízen s novým informačním systémem OnStar a IntelliLink. To se však stane až letos na podzim.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.