Pár dní zpátky japonská společnost Lexus představila facelift pro své SUV s názvem LX 570 a nyní se k němu připojuje i sesterská Toyota se svým omlazeným Land Cruiserem.
Hlavbí změny se odehrály na exteriéru, kde je přebudovaná maska chladiče s hliníkovou mřížkou. Tu obklopují LED projektorové světlomety, přičemž nové jsou i blatníky, nárazníky a kapota. Obměnou prošly i boční ochranné lišty a dokonce i kliky dveří nabízí nový design. Při pohledu dozadu najdeme LED koncová světla, která jsou propojena prostřednictvím silnější chromované lišty.
Pokud jde o kabinu, Toyota zde přidala další měkké polstrování a také zvýšila tloušťku některých materiálů, které poskytují lepší komfort a tlumení. Číselníky a přepínače nyní přicházejí s jiným tvarem a tlačítka nabízejí lepší vzhled. K dispozici je nový úložný prostor ve středové opěrce spolu s výstupem na 12V a bezdrátovou nabíječkou. Toyota zde představuje i novou 4,2-palcovou TFT Multi-informační přístrojovou desku, kterou ale dostanete jen v nejvyšší výbavě. Do kabiny se podíval i větší 9-palcový display informačního systému, který předtím měl o palec méně.
Omlazená Toyota Land Cruiser je k dispozici s twin-turbo dieselovým 4,5 litrovým motorem V8 a 4,6-litrovým benzínovým motorem. Diesel získal nové vstřikovače, aktualizovanou řídící jednotku, nový filtr pevných částic a 7 koní vyššího výkonu. Celkově tak naftový Land Cruiser nabízí 272 koní a točivý moment 650 Nm. Benzinová jednotka nabídne 308 koní a 439 Nm, navíc splňuje emisní normu Euro 5.
Z hlediska bezpečnosti a asistenčních systémů Toyota přidala nový bezpečnostní systém, který má zabránit kolizí. Vůz nabízí i dynamickou kontrolu jízdního pruhu, radarový tempomat, systém monitorování tlaku v pneumatikách a jízdní systém multi-terrain. Toyota Land Cruiser je zatím k dispozici v Japonsku, později bude v prodeji Austrálii a i u nás v Evropě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.