Pár dní zpátky japonská společnost Lexus představila facelift pro své SUV s názvem LX 570 a nyní se k němu připojuje i sesterská Toyota se svým omlazeným Land Cruiserem.
Hlavbí změny se odehrály na exteriéru, kde je přebudovaná maska chladiče s hliníkovou mřížkou. Tu obklopují LED projektorové světlomety, přičemž nové jsou i blatníky, nárazníky a kapota. Obměnou prošly i boční ochranné lišty a dokonce i kliky dveří nabízí nový design. Při pohledu dozadu najdeme LED koncová světla, která jsou propojena prostřednictvím silnější chromované lišty.
Pokud jde o kabinu, Toyota zde přidala další měkké polstrování a také zvýšila tloušťku některých materiálů, které poskytují lepší komfort a tlumení. Číselníky a přepínače nyní přicházejí s jiným tvarem a tlačítka nabízejí lepší vzhled. K dispozici je nový úložný prostor ve středové opěrce spolu s výstupem na 12V a bezdrátovou nabíječkou. Toyota zde představuje i novou 4,2-palcovou TFT Multi-informační přístrojovou desku, kterou ale dostanete jen v nejvyšší výbavě. Do kabiny se podíval i větší 9-palcový display informačního systému, který předtím měl o palec méně.
Omlazená Toyota Land Cruiser je k dispozici s twin-turbo dieselovým 4,5 litrovým motorem V8 a 4,6-litrovým benzínovým motorem. Diesel získal nové vstřikovače, aktualizovanou řídící jednotku, nový filtr pevných částic a 7 koní vyššího výkonu. Celkově tak naftový Land Cruiser nabízí 272 koní a točivý moment 650 Nm. Benzinová jednotka nabídne 308 koní a 439 Nm, navíc splňuje emisní normu Euro 5.
Z hlediska bezpečnosti a asistenčních systémů Toyota přidala nový bezpečnostní systém, který má zabránit kolizí. Vůz nabízí i dynamickou kontrolu jízdního pruhu, radarový tempomat, systém monitorování tlaku v pneumatikách a jízdní systém multi-terrain. Toyota Land Cruiser je zatím k dispozici v Japonsku, později bude v prodeji Austrálii a i u nás v Evropě.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?