Pár dní zpátky japonská společnost Lexus představila facelift pro své SUV s názvem LX 570 a nyní se k němu připojuje i sesterská Toyota se svým omlazeným Land Cruiserem.
Hlavbí změny se odehrály na exteriéru, kde je přebudovaná maska chladiče s hliníkovou mřížkou. Tu obklopují LED projektorové světlomety, přičemž nové jsou i blatníky, nárazníky a kapota. Obměnou prošly i boční ochranné lišty a dokonce i kliky dveří nabízí nový design. Při pohledu dozadu najdeme LED koncová světla, která jsou propojena prostřednictvím silnější chromované lišty.
Pokud jde o kabinu, Toyota zde přidala další měkké polstrování a také zvýšila tloušťku některých materiálů, které poskytují lepší komfort a tlumení. Číselníky a přepínače nyní přicházejí s jiným tvarem a tlačítka nabízejí lepší vzhled. K dispozici je nový úložný prostor ve středové opěrce spolu s výstupem na 12V a bezdrátovou nabíječkou. Toyota zde představuje i novou 4,2-palcovou TFT Multi-informační přístrojovou desku, kterou ale dostanete jen v nejvyšší výbavě. Do kabiny se podíval i větší 9-palcový display informačního systému, který předtím měl o palec méně.
Omlazená Toyota Land Cruiser je k dispozici s twin-turbo dieselovým 4,5 litrovým motorem V8 a 4,6-litrovým benzínovým motorem. Diesel získal nové vstřikovače, aktualizovanou řídící jednotku, nový filtr pevných částic a 7 koní vyššího výkonu. Celkově tak naftový Land Cruiser nabízí 272 koní a točivý moment 650 Nm. Benzinová jednotka nabídne 308 koní a 439 Nm, navíc splňuje emisní normu Euro 5.
Z hlediska bezpečnosti a asistenčních systémů Toyota přidala nový bezpečnostní systém, který má zabránit kolizí. Vůz nabízí i dynamickou kontrolu jízdního pruhu, radarový tempomat, systém monitorování tlaku v pneumatikách a jízdní systém multi-terrain. Toyota Land Cruiser je zatím k dispozici v Japonsku, později bude v prodeji Austrálii a i u nás v Evropě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?