Evropský automobilový trh nenabízí moc sportovně zaměřených dodávek a tak se francouzský Renault rozhodl, že zkusí vydat sportovní edici dodávky Trafic.
Vše má konkrétně na svědomí nizozemské zastoupení Renaultu a dodávka Trafic nese nápis Formula Edition. Nečekejte však žádné velké výkony, tahle úprava se týká vyloženě vzhledu a ten se podle nás, hodně povedl.
Edici je možné poznat už zdálky, protože nabízí černou karoserii s červenými a modrými pruhy. Vše podporuje i černá maska chladiče, speciální 17palcová litá kola a nástavec na předním nárazníku. Nechybí ani rozšířené boční prahy a stříbrné rámečky kolem mlhovek.
V kabině se pro změnu objevila hromada alcantary, která se objevila na sedačkách, volantu a dokonce i řadící páce. Do sportovna laděná sedadla pak nabízejí klasickou kůži, červeno-modré prošívání a nápis Formula Edition.
A co tedy pracuje pod kapotou? Výrobce pod ní instaloval nejsilnější motor v nabídce, kterým je naftový čtyřválec s objemem 1.6 dCi Biturbo o výkonu 103 kW a točivém momentu 340 Nm. Ten je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou.
Renault Trafic Formula Edition se vyrobí v počtu padesáti kusů a na výběr bude užitková a osobní verze. Cena začíná na 29.300 eurech, což je v přepoču necelých 800 tisíc Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?