Evropský automobilový trh nenabízí moc sportovně zaměřených dodávek a tak se francouzský Renault rozhodl, že zkusí vydat sportovní edici dodávky Trafic.
Vše má konkrétně na svědomí nizozemské zastoupení Renaultu a dodávka Trafic nese nápis Formula Edition. Nečekejte však žádné velké výkony, tahle úprava se týká vyloženě vzhledu a ten se podle nás, hodně povedl.
Edici je možné poznat už zdálky, protože nabízí černou karoserii s červenými a modrými pruhy. Vše podporuje i černá maska chladiče, speciální 17palcová litá kola a nástavec na předním nárazníku. Nechybí ani rozšířené boční prahy a stříbrné rámečky kolem mlhovek.
V kabině se pro změnu objevila hromada alcantary, která se objevila na sedačkách, volantu a dokonce i řadící páce. Do sportovna laděná sedadla pak nabízejí klasickou kůži, červeno-modré prošívání a nápis Formula Edition.
A co tedy pracuje pod kapotou? Výrobce pod ní instaloval nejsilnější motor v nabídce, kterým je naftový čtyřválec s objemem 1.6 dCi Biturbo o výkonu 103 kW a točivém momentu 340 Nm. Ten je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou.
Renault Trafic Formula Edition se vyrobí v počtu padesáti kusů a na výběr bude užitková a osobní verze. Cena začíná na 29.300 eurech, což je v přepoču necelých 800 tisíc Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.