Evropský automobilový trh nenabízí moc sportovně zaměřených dodávek a tak se francouzský Renault rozhodl, že zkusí vydat sportovní edici dodávky Trafic.
Vše má konkrétně na svědomí nizozemské zastoupení Renaultu a dodávka Trafic nese nápis Formula Edition. Nečekejte však žádné velké výkony, tahle úprava se týká vyloženě vzhledu a ten se podle nás, hodně povedl.
Edici je možné poznat už zdálky, protože nabízí černou karoserii s červenými a modrými pruhy. Vše podporuje i černá maska chladiče, speciální 17palcová litá kola a nástavec na předním nárazníku. Nechybí ani rozšířené boční prahy a stříbrné rámečky kolem mlhovek.
V kabině se pro změnu objevila hromada alcantary, která se objevila na sedačkách, volantu a dokonce i řadící páce. Do sportovna laděná sedadla pak nabízejí klasickou kůži, červeno-modré prošívání a nápis Formula Edition.
A co tedy pracuje pod kapotou? Výrobce pod ní instaloval nejsilnější motor v nabídce, kterým je naftový čtyřválec s objemem 1.6 dCi Biturbo o výkonu 103 kW a točivém momentu 340 Nm. Ten je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou.
Renault Trafic Formula Edition se vyrobí v počtu padesáti kusů a na výběr bude užitková a osobní verze. Cena začíná na 29.300 eurech, což je v přepoču necelých 800 tisíc Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.