V květnu letošního roku jsme vám přinesli zprávu o novém zběsilém konceptu BMW. Vůz 3.0 CSL Hommage Concept skládá poklonu návrhářům, kteří v sedmdesátých letech minulého století, navrhli nekompromisní závodní raketu 3.0 CSL. Ten byl postaven na základě legendárního sedanu E9 a určen jako speciál pro Evropskou sérii cestovních vozů. Ihned po svém představení, v květnu roku 1972, se stal modlou.
Po nebývalém úspěchu konceptu 3.0 CSL Hommage Concept se nyní BMW rozhodlo postavit i jeho okruhovou verzi s přídomkem R. Tu s sebou veze bavorská automobilka do USA na automobilovou výstavu Pebble Beach Concours d'Elegance, kde se společně s modelem M4 GTS stane jistě středem pozornosti.
Hlavní změnou oproti původní verzi, které si všimne naprosto každý je změna barvy. Zářivě žlutá barva byla nahrazena sněhově bílou s červenými a modrými doplňky. Nově je součástí konceptu například i přilba. Ta využívá stejné technologie, které mají k dispozici piloti bojových stíhačů – přímo před oči řidiče dokáže promítat informace o vozidle.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.