V květnu letošního roku jsme vám přinesli zprávu o novém zběsilém konceptu BMW. Vůz 3.0 CSL Hommage Concept skládá poklonu návrhářům, kteří v sedmdesátých letech minulého století, navrhli nekompromisní závodní raketu 3.0 CSL. Ten byl postaven na základě legendárního sedanu E9 a určen jako speciál pro Evropskou sérii cestovních vozů. Ihned po svém představení, v květnu roku 1972, se stal modlou.
Po nebývalém úspěchu konceptu 3.0 CSL Hommage Concept se nyní BMW rozhodlo postavit i jeho okruhovou verzi s přídomkem R. Tu s sebou veze bavorská automobilka do USA na automobilovou výstavu Pebble Beach Concours d'Elegance, kde se společně s modelem M4 GTS stane jistě středem pozornosti.
Hlavní změnou oproti původní verzi, které si všimne naprosto každý je změna barvy. Zářivě žlutá barva byla nahrazena sněhově bílou s červenými a modrými doplňky. Nově je součástí konceptu například i přilba. Ta využívá stejné technologie, které mají k dispozici piloti bojových stíhačů – přímo před oči řidiče dokáže promítat informace o vozidle.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?