Volkswagen Užitkové vozy představuje novou akční edici modelu Amarok s názvem Atacama Edition. Drobná chybka je však v tom, že zatím se bude prodávat jen na britském trhu
Pojmenování je podle velké pouštní oblasti v Jižní Americe a speciálně vybavený Amarok je dodáván standardně s bi-xenonovými světlomety, logy edice a extra doplňkovou výbavou. K dispozici bude pouze s poutavým 180 koňovým 2,0 litrovým bi-turbodieselem, který nabídne točivý moment 420 Nm. S ním může být spojena šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka.
Zákazníci si mohou objednat Amaroka Atacama v hluboké černé metalíze, Horizon modré nebo v bílé Candy. Bez ohledu na barvu laku vozidlu nebudou chybět černé plasty a v základu nabídne 19-palcová kola z lehkých slitin Cantera. K dispozici je také "Durabed" ochranný nátěr pro korbu spolu s černou fólií na B-sloupcích.
Fotografie interiéru kabiny zatím nebyly zveřejněny, ale Volkswagen říká, že v kabině se ocitne kožené čalounění Vienna, kůží potažený multifunkční volant, systém Bluetooth, satelitní navigace a dvouzónová klimatizace Climatronic. V příplatkové výbavě pak je možné mít vodě odolné potahy sedadel, tažné zařízení, chromované rámečky okolo mlhových světlometů a nebo chromované kliky dveří.
Volkswagen Užitkové vozy Velká Británie plánuje vyrobit jen 500 kusů a Amarok Atacama je oceněn základní částkou 33,202 liber.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?