Letošní ročník autosalonu ve Frankfurtu startuje 15. září a už dnes je jasné, že minimálně na stánku Renaultu se máme na co těšit.
Ukáže se zde totiž zcela nová generace modelu Mégane, který tu je s námi v různých generacích už od 90. let. O prodejních úspěších hovoří i fakt, že od představení třetí generace v roce 2008 Renault prodal skoro 1,45 milionu kusů, a to není zrovna zanedbatelné číslo.
Francouzský hatchback podle dosavadních zpráv naroste do délky 4,4 metru, verze kombi nabídne ještě o 20 cm větší délku. Jeho nová generace využije novou podvozkovou platformu CMF, která sníží váhu auta a zároveň umožní více prostoru v kabině.
Kromě Méganu se na stánku ukáže i velký sedan Talisman. Ten zastoupí v nabídce dosluhující Lagunu a co víc, prý spatříme k verzi kombi. Ta by měla nabídnout obří zavazadelník, který bude jen o něco menší než u "krále", kterým je Škoda Superb Combi současné generace.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?