Nedávno jsme vám přinesli článek, ve kterém jsme informovali o rozhodnutí Hyundai. Z toho vyplývá, že Hyundai se vzdala plánů na svůj ryzí sportovní vůz a raději se chce soustředit na vozy prémiového segmentu.
Jak Hyundai slíbila, tak i koná. V Los Angelském muzeu umění, byl totiž prezentován zcela nový koncept. Jedná se o designovou studii prostorného luxusního kupé. Tento koncept nese název Vision G a podle vyjádření Hyundai se jedná o inspiraci budoucí rodiny luxusních vozů jihokorejského výrobce. V této budoucí rodině luxusních vozů se má snoubit luxus s výkonem a stylem.
Koncept Vision G v sobě kombinuje jak současný design prémiových vozů Hyundai, tak i zcela futuristické prvky. Na první pohled zaujme výrazná maska chladiče, která je doplněna agresivně vyhlížejícími světlomety. Oči také zaručeně přitáhne dlouhá výrazná linie, která se táhne od přídi vozu, až k jeho zádi. Samotná zadní část vozu může leckomu připomínat záď Bentley Continental GT.
Při pohledu do kabiny vozu je na první pohled patrné, že se Hyundai opravdu vynasnažil, aby dohnal svou konkurenci. Interiér si tak designově nezadá ani s vyhlášenými luxusními značkami jako je Bentley nebo Aston Martin. Při každém pohledu se totiž setkáváme pouze s těmi nejkvalitnějšími materiály jako je pravé dřevo, kůži a leštěný hliník.
Pod kapotou tohoto konceptu se skrývá osmiválcový motor o objemu 5 litrů a výkonu 420 koňských sil. Je tak jasné, že Hyundai nepodceňuje ani stránku výkonu a snaží se tak přinést vám, budoucím zákazníkům opravdu to nejlepší, co je v jejich silách.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?