Na japonském trhu způsobila Honda S660 doslova poprask, protože první várka 8600 kusů sportovního malého vozu je pro tento rok již beznadějně vyprodána.
Člověk by si myslel, že většina aut byla předem objednána hlavně mladšími lidmi, ale ve skutečnosti čtyři z pěti zákazníků jsou ve věku více než 40 let. Většina z nich jsou věrní klienti a kupují roztomilé kupé jako druhé auto do rodiny, řekl mluvčí společnosti Misato Fukushima. Je to přesný opak situace s milovanou S2000, kdy jen jednomu z pěti kupců bylo přes 40 let.
Honda oceňuje, že má dlouholeté zákazníky, ale stále připouští, že není schopna přilákat mladší generaci. Mnoho mladých lidí v Japonsku totiž nemá pocit, že auto je velice efektivní věc vůči veřejné dopravě. Dalším důvodem jsou stagnující ročními příjmy, takže není mnoho lidí, kteří jsou ochotni koupit zcela nové auto.
Co se týče výroby, Honda otevře znovu objednávkové knihy počínaje říjnem a evropská verze by měla jít do výroby co nevidět. Ponese název S1000 a mohla by přijít s novým 1,0 litrovým turbomotorem o výkonu 127 koní. Japonská S660 má přitom motor o objemu 660 cm3 a výkonem 63 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?