Na japonském trhu způsobila Honda S660 doslova poprask, protože první várka 8600 kusů sportovního malého vozu je pro tento rok již beznadějně vyprodána.
Člověk by si myslel, že většina aut byla předem objednána hlavně mladšími lidmi, ale ve skutečnosti čtyři z pěti zákazníků jsou ve věku více než 40 let. Většina z nich jsou věrní klienti a kupují roztomilé kupé jako druhé auto do rodiny, řekl mluvčí společnosti Misato Fukushima. Je to přesný opak situace s milovanou S2000, kdy jen jednomu z pěti kupců bylo přes 40 let.
Honda oceňuje, že má dlouholeté zákazníky, ale stále připouští, že není schopna přilákat mladší generaci. Mnoho mladých lidí v Japonsku totiž nemá pocit, že auto je velice efektivní věc vůči veřejné dopravě. Dalším důvodem jsou stagnující ročními příjmy, takže není mnoho lidí, kteří jsou ochotni koupit zcela nové auto.
Co se týče výroby, Honda otevře znovu objednávkové knihy počínaje říjnem a evropská verze by měla jít do výroby co nevidět. Ponese název S1000 a mohla by přijít s novým 1,0 litrovým turbomotorem o výkonu 127 koní. Japonská S660 má přitom motor o objemu 660 cm3 a výkonem 63 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.