Zatím co Hyundai odmítá stavbu sportovního vozu z důvodu tvrdé konkurence na tomto trhu, další jihokorejská automobilka, Kia, má na tuto problematiku zcela jiný pohled.
Dle informace, kterou přinesl britský magazín Autocar by Kia do konce současné dekády přišla s novým sportovním vozem. Ten by mohl být založený na základě konceptu GT4 Stinger.
Koncept Kia GT4 Stinger je prozatím nejagresivnějším konceptem, který kdy Kia navrhla. Je postaven jako sportovní kupé 2+2 s rozložením hmotnosti 52% vpředu a 48% vzadu. Pod jeho kapotou se nachází dvoulitrový čtyřválec s výkonem 315 koní.
Kia uvádí, že budoucí sportovní vůz bude nabízen celosvětově a jeho ceny by neměla atakovat astronomické hodnoty. Naopak, měl by být velice dostupný, aby se mohly náklady na jeho stavbu vrátit v co nejkratším čase.
Od roku 1996 se tak bude jednat o vůbec první ryze sportovní vůz značky Kia. V roce 1996 do roku 1999 totiž Kia vlastnila práva k výrobě kopie Lotusu Elan. Poté jsme se jediného sportovnějšího vozu značky Kia dočkali pouze v podobě hothatche Veloster Turbo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.