Když se na trhu objevil brutálně Ford F150 Raptor viděli jsme jeden z nejbrutálnějších offroadových pick-upů na trhu. Chevrolet se ho ale nezalekl a přichází s novou speciální edici Colorada - Z71 Trial Boss.
Víte, co patří k USA stejně neodmyslitelně jako steaky, NASCAR, hamburgery americký fotbal a zbraně? No přeci pick-upy. Nikde na světě nemají vozy této specifikace takový obdiv, jako právě v USA. To je také důvod proč téměř každá americká automobilka nabízí alespoň jeden model ve verzi pick-up.
Pro jeden ze svých pick-upů, Colorado, si nyní připravila automobilka Chevrolet novou speciální edici. Ta nese jméno Z71 Trail Boss. Již podle názvu je tedy jasné, že se nebude jednat o vozítko určené k projížďkám po romantickém pobřeží. Je to totiž opravdový a nefalšovaný offroad pro tvrdé chlapy.
Je postavený na nových, sedmnáctipalcových kolech osazených speciálními pneumatikami Goodyear Wrangler DuraTec, určené pro téměř každý terén. Součástí této limitované edice je také nová světelná rampa, díky které nebudou ani noční projížďky divočinou žádný problém.
Pod kapotou této nové edice nalezneme benzínové agregáty s objemem 3,6 l nebo 2,5 l. Na výběr bude samozřejmě i motor dieselový. Bude se jednat o 2,5 litrový turbo motor Duramax.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.