Toyota přiznala, že spolupráce s Automobilkou Subaru pro ní nebyla vůbec snadná. Pro jeho nástupce ale nešla daleko. Druhá generace vznikne opět GT86 ve znamení spolupráce dvou japonských automobilek.
Zadokolky GT86 a BRZ jsou dvojčata, která vznikla jako koncept již v roce 2009. Svou prodejní premiéru si odbyla v roce 2012 a prodávají se doposud. Výše prodejů ale není taková, jakou si Subaru a Toyota představovaly.
Není tak divu, že se obě automobilky již poohlíží po nástupcích. Změnou ale bude, že druhá generace těchto vozů již nebude výsledkem spolupráce Toyoty a Subaru.
Nedávno jsem přinesli článek, s vyjádřením Subaru ohledně budoucnosti BRZ. Ta se nesla hlavně ve znamení nutnosti navýšení výkonu motoru.
Toyota chce kráčet podobným směrem. Uvažuje tedy o přidání turbodmychadla. Je ale otázkou, jaký motor bude vůbec využitý. Toyota totiž koketuje s Mazdou. Je tedy možné, že by budoucí GT86 ukrývala pod svou kapotou motor SkyActiv od Mazdy.
O motoru od Mazdy se zatím hovoří pouze tiše. Jiné je to ale s podvozkem. Většina zdrojů totiž uvádí jako prakticky jisté, že nová GT86 bude stát na podvozku Mazdy MX-5. Což vlastně dává smysl. Mazda MX-5 je v zásadních věcech velice podobná GT86.
Nedávno se také objevila informace, že GT86 bude také v budoucnu využívat systém KERS. Světové premiéry by se měla nová GT86 dočkat již v roce 2017. Bude se ale jednat pouze o koncept. Na sériovou verzi si budeme muset počkat do roku 2020.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.