Toyota přiznala, že spolupráce s Automobilkou Subaru pro ní nebyla vůbec snadná. Pro jeho nástupce ale nešla daleko. Druhá generace vznikne opět GT86 ve znamení spolupráce dvou japonských automobilek.
Zadokolky GT86 a BRZ jsou dvojčata, která vznikla jako koncept již v roce 2009. Svou prodejní premiéru si odbyla v roce 2012 a prodávají se doposud. Výše prodejů ale není taková, jakou si Subaru a Toyota představovaly.
Není tak divu, že se obě automobilky již poohlíží po nástupcích. Změnou ale bude, že druhá generace těchto vozů již nebude výsledkem spolupráce Toyoty a Subaru.
Nedávno jsem přinesli článek, s vyjádřením Subaru ohledně budoucnosti BRZ. Ta se nesla hlavně ve znamení nutnosti navýšení výkonu motoru.
Toyota chce kráčet podobným směrem. Uvažuje tedy o přidání turbodmychadla. Je ale otázkou, jaký motor bude vůbec využitý. Toyota totiž koketuje s Mazdou. Je tedy možné, že by budoucí GT86 ukrývala pod svou kapotou motor SkyActiv od Mazdy.
O motoru od Mazdy se zatím hovoří pouze tiše. Jiné je to ale s podvozkem. Většina zdrojů totiž uvádí jako prakticky jisté, že nová GT86 bude stát na podvozku Mazdy MX-5. Což vlastně dává smysl. Mazda MX-5 je v zásadních věcech velice podobná GT86.
Nedávno se také objevila informace, že GT86 bude také v budoucnu využívat systém KERS. Světové premiéry by se měla nová GT86 dočkat již v roce 2017. Bude se ale jednat pouze o koncept. Na sériovou verzi si budeme muset počkat do roku 2020.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?