Toyota přiznala, že spolupráce s Automobilkou Subaru pro ní nebyla vůbec snadná. Pro jeho nástupce ale nešla daleko. Druhá generace vznikne opět GT86 ve znamení spolupráce dvou japonských automobilek.
Zadokolky GT86 a BRZ jsou dvojčata, která vznikla jako koncept již v roce 2009. Svou prodejní premiéru si odbyla v roce 2012 a prodávají se doposud. Výše prodejů ale není taková, jakou si Subaru a Toyota představovaly.
Není tak divu, že se obě automobilky již poohlíží po nástupcích. Změnou ale bude, že druhá generace těchto vozů již nebude výsledkem spolupráce Toyoty a Subaru.
Nedávno jsem přinesli článek, s vyjádřením Subaru ohledně budoucnosti BRZ. Ta se nesla hlavně ve znamení nutnosti navýšení výkonu motoru.
Toyota chce kráčet podobným směrem. Uvažuje tedy o přidání turbodmychadla. Je ale otázkou, jaký motor bude vůbec využitý. Toyota totiž koketuje s Mazdou. Je tedy možné, že by budoucí GT86 ukrývala pod svou kapotou motor SkyActiv od Mazdy.
O motoru od Mazdy se zatím hovoří pouze tiše. Jiné je to ale s podvozkem. Většina zdrojů totiž uvádí jako prakticky jisté, že nová GT86 bude stát na podvozku Mazdy MX-5. Což vlastně dává smysl. Mazda MX-5 je v zásadních věcech velice podobná GT86.
Nedávno se také objevila informace, že GT86 bude také v budoucnu využívat systém KERS. Světové premiéry by se měla nová GT86 dočkat již v roce 2017. Bude se ale jednat pouze o koncept. Na sériovou verzi si budeme muset počkat do roku 2020.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.