Sklidí Mitsubishi hněv zákazníků za nové Pajero Sport?

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport, foto: Mitsubishi Motors
ar2 1. srpna 2015 12:18
Sdílej:

Je čas očekávat konec automobilky Mitsubishi? Poslední dobou se zmítá v neurčité a rozpačité době, kdy neví kudy kam. Další pomyslný hřeb do rakve může být nové Pajero Sport.

Mitsubishi se ocitá zřejmě v nějaké tvůrčí krizi. Může to dokládat konec Lancera Evo, který nahradí „ostré“ hybridní SUV. Doufejme, že se brzy vzpamatuje a své pick-upy a SUV nezmění v hybridní crossovery.

Rád bych své domněnky označil za zcela liché, ale nemohu se ubránit dojmu, že se Pajero Sport vydalo po cestě k crossoveru. Dlouhé týdny sveřepě poodhalovalo tuto novinku, navzdory tomu, že byla vyfocena bez špetky maskování a tak až dnes oficiálně v Thajsku ukázala světu, jak si zřejmě představuje budoucnost svých SUV.

První a snad nejkontroverznější změna je v oblasti designu. Dynamická a komplikovaná příď s označením Dynamic Shied (Dynamický štít) nekoresponduje se zbytkem vozu. Daleko odvážnější je zadní partie. Výrazné prolisy, komplikované prahy a dost vyboulené blatníky netvoří zrovna ucelený design. To jak se to povedlo necháme na vás a rádi si v diskusi přečteme i váš názor.

Pajero Sport stojí na základech nového L200. Rozvor náprav je tedy 2,8 metru. Na délku měří 4785 mm (o 90 mm více), šířka se nezměnila a stále činí 1815 mm, zatímco výška se snížila o 35mm na hodnotu 1805 mm. Navzdory tomu narostla světlá výška na celkových 218 mm.

Pod kapotou najdeme čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,4 litru. Asi nikoho nepřekvapí, že pochází z modelu L200. Výkon bude shodný, tedy 134 kW a točivý moment, respektive jeho maximum dosáhne hodnoty 450 Nm. Bližší technické údaje zatím neznáme. Spotřeba by však měla být o zhruba 17% nižší než u předchozí generace.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.