Potřebuje svět další extrémní supersport typu LaFerrari a P1? To je otázka, kterou nyní řeší Aston Martin. A pokud by záleželo na nás odpověď by zněla jednoznačně: "Ano potřebuje!"
Aston Martin Vulcan je extrémní supersport, který je postaven s cílem znesnadnit existenci Ferrari FXX na jeho postu krále vozů určených speciálně pro závodní okruhy. Autmobilka Aston Martin se ale nyní vyjádřila v tom smyslu, že se snaží najít cestu pro postavení takové verze Vulcanu, která by mohla získat homologaci k běžnému silničnímu provozu. Nejprve ale musí Aston Martin zjstit, má-li vůbec smysl přestavět okruhovou bestii s výkonem přesahující 800 koní na silniční vůz a pustit se tak do křížku s vozy typu LaFerrari nebo McLaren P1.
Pokud by takový Vulcan vůbec vznikl, je dosti pravdě podobné, že by svou cenou překonal i současnou verzi určenou pro jízdu na okruhu, která nese cenovku 2,5 milionu € (67 500 000 Kč).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.