Audi představuje novou limitovanou edici modelu A8, která slaví 21 let existence této vlajkové lodi.
Jak je tedy patrné, asi se není potřeba divit názvu Edition 21, který defacto říká vše. Drobnou chybkou může být snad jen to, že exkluzivní edice se bude prodávat výhradně ve Velké Británii. O tom, zda se edice dostane i do Evropy, to automobilka zatím neprozradila.
Původní A8 přišla na trh v roce 1994 a nyní se Audi rozhodlo oslavit existenci svého vlajkového modelu tím, že nabízí speciální edici ve standardní i prodloužené verzi. Automobil dostal špičkové kožené čalounění Audi exclusive dostupným ve dvou barevných kombinacích: koňakově hnědá s černým prošíváním či černá kůže s červeným prošíváním.
Seznam výbavy zahrnuje i přední sportovní sedadla s nastavitelností ve 22-směrech a paměťovou funkcí. K dispozici je také černá alcantara na stropě vozu, sportovní tříramenný volant a osvětlené prahové desky s nápisem "Edition 21".
Každý vyrobení kus navíc dostane stylingový balíček, který z klasické A8 dovede udělat mnohem přitažlivější verzi S8. Mohou za to především jiné přední a zadní nárazníky a rozšířené boční prahy. Výrobce vůz postavil na krásná 20-palcová litá kola s dvojitými paprsky, nechybí ani Matrix LED světlomety v kombinaci s Full LED zadními světly a dynamické blinkry.
Audi A8 Edition 21 je nabízena výhradně s 3,0-litrovým motorem V6 TDI o výkonu 262 koní a maximálním točivým momentem 580 Nm. S motorem je spojena 8-rychlostní automatická převodovka Tiptronic, díky čemuž vůz zrychlí z 0 na 100 km / h za 5,9 sekundy. Maximálka je pak elektronicky limitovaná na hodnotu 250 km / h.
Je již k dispozici na objednávku, s cenami pro verzi SWB zahajuje u £ 72,525 OTR, zatímco model LWB stojí £ 76,490 OTR. Audi říká, že dodávky zákazníkům jsou naprogramovány tak, aby začít v listopadu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.