Audi představuje novou limitovanou edici modelu A8, která slaví 21 let existence této vlajkové lodi.
Jak je tedy patrné, asi se není potřeba divit názvu Edition 21, který defacto říká vše. Drobnou chybkou může být snad jen to, že exkluzivní edice se bude prodávat výhradně ve Velké Británii. O tom, zda se edice dostane i do Evropy, to automobilka zatím neprozradila.
Původní A8 přišla na trh v roce 1994 a nyní se Audi rozhodlo oslavit existenci svého vlajkového modelu tím, že nabízí speciální edici ve standardní i prodloužené verzi. Automobil dostal špičkové kožené čalounění Audi exclusive dostupným ve dvou barevných kombinacích: koňakově hnědá s černým prošíváním či černá kůže s červeným prošíváním.
Seznam výbavy zahrnuje i přední sportovní sedadla s nastavitelností ve 22-směrech a paměťovou funkcí. K dispozici je také černá alcantara na stropě vozu, sportovní tříramenný volant a osvětlené prahové desky s nápisem "Edition 21".
Každý vyrobení kus navíc dostane stylingový balíček, který z klasické A8 dovede udělat mnohem přitažlivější verzi S8. Mohou za to především jiné přední a zadní nárazníky a rozšířené boční prahy. Výrobce vůz postavil na krásná 20-palcová litá kola s dvojitými paprsky, nechybí ani Matrix LED světlomety v kombinaci s Full LED zadními světly a dynamické blinkry.
Audi A8 Edition 21 je nabízena výhradně s 3,0-litrovým motorem V6 TDI o výkonu 262 koní a maximálním točivým momentem 580 Nm. S motorem je spojena 8-rychlostní automatická převodovka Tiptronic, díky čemuž vůz zrychlí z 0 na 100 km / h za 5,9 sekundy. Maximálka je pak elektronicky limitovaná na hodnotu 250 km / h.
Je již k dispozici na objednávku, s cenami pro verzi SWB zahajuje u £ 72,525 OTR, zatímco model LWB stojí £ 76,490 OTR. Audi říká, že dodávky zákazníkům jsou naprogramovány tak, aby začít v listopadu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.