Audi představuje novou limitovanou edici modelu A8, která slaví 21 let existence této vlajkové lodi.
Jak je tedy patrné, asi se není potřeba divit názvu Edition 21, který defacto říká vše. Drobnou chybkou může být snad jen to, že exkluzivní edice se bude prodávat výhradně ve Velké Británii. O tom, zda se edice dostane i do Evropy, to automobilka zatím neprozradila.
Původní A8 přišla na trh v roce 1994 a nyní se Audi rozhodlo oslavit existenci svého vlajkového modelu tím, že nabízí speciální edici ve standardní i prodloužené verzi. Automobil dostal špičkové kožené čalounění Audi exclusive dostupným ve dvou barevných kombinacích: koňakově hnědá s černým prošíváním či černá kůže s červeným prošíváním.
Seznam výbavy zahrnuje i přední sportovní sedadla s nastavitelností ve 22-směrech a paměťovou funkcí. K dispozici je také černá alcantara na stropě vozu, sportovní tříramenný volant a osvětlené prahové desky s nápisem "Edition 21".
Každý vyrobení kus navíc dostane stylingový balíček, který z klasické A8 dovede udělat mnohem přitažlivější verzi S8. Mohou za to především jiné přední a zadní nárazníky a rozšířené boční prahy. Výrobce vůz postavil na krásná 20-palcová litá kola s dvojitými paprsky, nechybí ani Matrix LED světlomety v kombinaci s Full LED zadními světly a dynamické blinkry.
Audi A8 Edition 21 je nabízena výhradně s 3,0-litrovým motorem V6 TDI o výkonu 262 koní a maximálním točivým momentem 580 Nm. S motorem je spojena 8-rychlostní automatická převodovka Tiptronic, díky čemuž vůz zrychlí z 0 na 100 km / h za 5,9 sekundy. Maximálka je pak elektronicky limitovaná na hodnotu 250 km / h.
Je již k dispozici na objednávku, s cenami pro verzi SWB zahajuje u £ 72,525 OTR, zatímco model LWB stojí £ 76,490 OTR. Audi říká, že dodávky zákazníkům jsou naprogramovány tak, aby začít v listopadu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.