Audi představuje novou limitovanou edici modelu A8, která slaví 21 let existence této vlajkové lodi.
Jak je tedy patrné, asi se není potřeba divit názvu Edition 21, který defacto říká vše. Drobnou chybkou může být snad jen to, že exkluzivní edice se bude prodávat výhradně ve Velké Británii. O tom, zda se edice dostane i do Evropy, to automobilka zatím neprozradila.
Původní A8 přišla na trh v roce 1994 a nyní se Audi rozhodlo oslavit existenci svého vlajkového modelu tím, že nabízí speciální edici ve standardní i prodloužené verzi. Automobil dostal špičkové kožené čalounění Audi exclusive dostupným ve dvou barevných kombinacích: koňakově hnědá s černým prošíváním či černá kůže s červeným prošíváním.
Seznam výbavy zahrnuje i přední sportovní sedadla s nastavitelností ve 22-směrech a paměťovou funkcí. K dispozici je také černá alcantara na stropě vozu, sportovní tříramenný volant a osvětlené prahové desky s nápisem "Edition 21".
Každý vyrobení kus navíc dostane stylingový balíček, který z klasické A8 dovede udělat mnohem přitažlivější verzi S8. Mohou za to především jiné přední a zadní nárazníky a rozšířené boční prahy. Výrobce vůz postavil na krásná 20-palcová litá kola s dvojitými paprsky, nechybí ani Matrix LED světlomety v kombinaci s Full LED zadními světly a dynamické blinkry.
Audi A8 Edition 21 je nabízena výhradně s 3,0-litrovým motorem V6 TDI o výkonu 262 koní a maximálním točivým momentem 580 Nm. S motorem je spojena 8-rychlostní automatická převodovka Tiptronic, díky čemuž vůz zrychlí z 0 na 100 km / h za 5,9 sekundy. Maximálka je pak elektronicky limitovaná na hodnotu 250 km / h.
Je již k dispozici na objednávku, s cenami pro verzi SWB zahajuje u £ 72,525 OTR, zatímco model LWB stojí £ 76,490 OTR. Audi říká, že dodávky zákazníkům jsou naprogramovány tak, aby začít v listopadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?