Audi představuje novou limitovanou edici modelu A8, která slaví 21 let existence této vlajkové lodi.
Jak je tedy patrné, asi se není potřeba divit názvu Edition 21, který defacto říká vše. Drobnou chybkou může být snad jen to, že exkluzivní edice se bude prodávat výhradně ve Velké Británii. O tom, zda se edice dostane i do Evropy, to automobilka zatím neprozradila.
Původní A8 přišla na trh v roce 1994 a nyní se Audi rozhodlo oslavit existenci svého vlajkového modelu tím, že nabízí speciální edici ve standardní i prodloužené verzi. Automobil dostal špičkové kožené čalounění Audi exclusive dostupným ve dvou barevných kombinacích: koňakově hnědá s černým prošíváním či černá kůže s červeným prošíváním.
Seznam výbavy zahrnuje i přední sportovní sedadla s nastavitelností ve 22-směrech a paměťovou funkcí. K dispozici je také černá alcantara na stropě vozu, sportovní tříramenný volant a osvětlené prahové desky s nápisem "Edition 21".
Každý vyrobení kus navíc dostane stylingový balíček, který z klasické A8 dovede udělat mnohem přitažlivější verzi S8. Mohou za to především jiné přední a zadní nárazníky a rozšířené boční prahy. Výrobce vůz postavil na krásná 20-palcová litá kola s dvojitými paprsky, nechybí ani Matrix LED světlomety v kombinaci s Full LED zadními světly a dynamické blinkry.
Audi A8 Edition 21 je nabízena výhradně s 3,0-litrovým motorem V6 TDI o výkonu 262 koní a maximálním točivým momentem 580 Nm. S motorem je spojena 8-rychlostní automatická převodovka Tiptronic, díky čemuž vůz zrychlí z 0 na 100 km / h za 5,9 sekundy. Maximálka je pak elektronicky limitovaná na hodnotu 250 km / h.
Je již k dispozici na objednávku, s cenami pro verzi SWB zahajuje u £ 72,525 OTR, zatímco model LWB stojí £ 76,490 OTR. Audi říká, že dodávky zákazníkům jsou naprogramovány tak, aby začít v listopadu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?