K závodění patří i japonská značka Subaru a tak se není čemu divit, když včerejškem představila nejnovější verzi svého sedanu WRX STI.
Ta dostala označení NR4 Spec a prozatím je dostupná jen na trhu v Austrálii. Dle výrobce se nejnovější STI bude snažit apelovat na "nadšence a profesionální týmy," které se běžně účastní závodů pod hlavičkou FIA WRC2 a ERC2. Právě pro ně je určena tato verze, se kterou by se jim mělo o dost lépe závodit.
Subaru potvrdilo, že pod kapotou najdeme opět přeplňovaný 2,0-litrový motor a v kabině se povinně ocitne ochranná vysokopevnostní klec. Tento model bude k dispozici pouze ve dvou barevných provedeních - bílá nebo WR modrá a výrobce prý dále vyvíjí celou řadu balíčků, které budou určeny pro každého amatéra až profesionála za volantem jeho STI NR4 Spec.
Subaru si chce zachovat exkluzivitu a tak se rozhodlo dovést do Austrálie jen omezený počet kusů. Každý z nich přitom vyjde na 38 tisíc australských dolarů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?