Australské zastoupení značky Volkswagen uvádí na trh hodně zajímavou edici sportovního kombíku Golf R Wagon. Ta nese jmenovku Wolfsburg Edition a jak to tak vypadá, dočká se jí opravdu jen Austrálie.
Speciální edice Wolfsburg Edition se vyrobí v omezeném počtu kusů a každému z nich nebude chybět nic z postatných prvků pro výbavovou linii R. Snad jen elektrické panoramatické střešní okno bude možné dokoupit za příplatek.
A v čem se tedy dotyčná verze liší od té čistě evropské? V základu zde najdeme loga edice, černá litá 19-palcová kola, vyhřívaná přední sedadla v kůži Nappa, systém Spot Monitor a systém pro nouzové brzdění ve městě. Součástí standardní výbavy jsou i černé kryty zpětných zrcátek a střešní lišty. Ke všemu se přidává adaptivní tempomat a vůz může mít exkluzivní lak Oryx White Pearl.
Pod kapotou se Australané dočkají klasického zážehového čtyřválce o objemu 2,0-litry se sníženým výkonem 280 koní a točivým momentem 380 Nm. Ten spolupracuje se 6-rychlostním automatem DSG a pohonem všech kol 4Motion. Evropská verze přitom nabízí o 20 koní k dobru a tím pádem i lepší zrychlení z 0 na 100 km/h.
Edice Wolfsburg Edition vyjde ve verzi hatchback na 56.990 australských dolarů, zatímco za kombi Variant požaduje výrobce o dva tisíce víc.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?