V roce 2011 se na světové scéně supersportovních automobilů objevil vůz Mastretta MTX. Pod její kapotou se skrýval čtyřválcový dvoulitr GDI od Volkswagenu s výkonem 115 koní. Výkonem nás tedy Mastretta nijak neohromí. To čím byla výjimečná je fakt, že se jedná o první ryze mexický supersport. Nyní ale přichází další mexický rychlík – Vuhl 05. Sice si uvědomujeme, že Vuhl je již znám nějaký ten pátek, ale až nyní přichází jeho oficiální sériová verze. Vuhl 05 se chystá přímo konkurovat vozům jako je Ariel Atom a Elementam RP1. Vuhl je poháněný dvoulitrovým čtyřválcem EcoBoost od americké automobilky Ford. Ten dosahuje výkonu 285 koní, který je posílán skrze šestistupňovou manuální převodovku na zadní osmnáctipalcová kola. Vuhl počítá, že ve své továrně v Mexiko City postaví každoročně 50 vozů. Ty se skládají ze 40% z dílů vyrobených ve Velké Británii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.