V roce 2011 se na světové scéně supersportovních automobilů objevil vůz Mastretta MTX. Pod její kapotou se skrýval čtyřválcový dvoulitr GDI od Volkswagenu s výkonem 115 koní. Výkonem nás tedy Mastretta nijak neohromí. To čím byla výjimečná je fakt, že se jedná o první ryze mexický supersport. Nyní ale přichází další mexický rychlík – Vuhl 05. Sice si uvědomujeme, že Vuhl je již znám nějaký ten pátek, ale až nyní přichází jeho oficiální sériová verze. Vuhl 05 se chystá přímo konkurovat vozům jako je Ariel Atom a Elementam RP1. Vuhl je poháněný dvoulitrovým čtyřválcem EcoBoost od americké automobilky Ford. Ten dosahuje výkonu 285 koní, který je posílán skrze šestistupňovou manuální převodovku na zadní osmnáctipalcová kola. Vuhl počítá, že ve své továrně v Mexiko City postaví každoročně 50 vozů. Ty se skládají ze 40% z dílů vyrobených ve Velké Británii.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?