Mini Superleggera se s největší pravděpodobností opravdu dočká své sériové podoby. Kdy tomu bude a více technických specifikací se dočtete v následujících řádcích.
Nedávno jsme vám přinesli informaci, že britská automobilka Mini stále zvažuje výrobu dvousedadlového sportovní roadsteru, který by vycházel z konceptu Superleggera. Magazín AutoCar nyní přichází s informací, že Mini je odhodlané takový vůz opravdu postavit.
Novinka v portfoliu Mini, by měla přímo konkurovat modelu japonské Mazdy MX-5. Šéf Mini, Peter Schwarzenbauer, v rozhovoru pro AutoCar uvedl, že jeho podřízení již tvrdě pracují na tom, aby se Superleggera dostala co nejdříve na silnici. AutoCar konkrétně uvádí, že bychom se mohli Superleggery dočkat na již v roce 2019.
Vůz bude podle všeho postaven na zkrácené platformě UKL, kterou využívá i současné generace hatchbacků Mini.
Co se týče motorizace, jsou očekávány tříválcové i čtyřválcové varianty benzínových a dieslových motorů s objemy od 1,5 do 2,0 litrů. Výkonnostní spektrum se pohybuje od nejslabší verze 134 koní až k verzi John Cooper, která bude disponovat 227 koňmi.
Hovoří se ale i o tom, že vůz bude využívat benzínovo-elektronický plug-in hybridní motor s výkonem 216 koňských sil a pohonem všech čtyř kol.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?