Renault už dokončuje nový Koleos. Jak bude velký a co nabídne, víme už dnes.
Ač se to může zdát, tak Kadjar není nástupce Koleosu. Je sice podobně veliký a navíc právě letos Renault ukončil výrobu Koleosu, ale právoplatný nástupce je teprve ve vývoji. Dorazí sice už příští rok, ale ještě o něm Renault docela mlčí.
Celou dobu o nástupci Koleosu, mluví Renault a jeho zástupci dost neurčitě. Jedné je ale jasné, Koleos bude daleko větší než kdy předtím. Nabídne sedmimístnou verzi a bude dokonce delší než Nissan X-Trail, s kterým bude sdílet většinu dílů.
Z tajných informací vyplívá, že nejdříve dorazí na Čínský trh. Tam by měla být spuštěna výroba už v roce 2016. Evropa si na největší SUV s diamantem ve znaku počká o rok déle.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?