V Americe extrémně silné sedany letí. Svou příležitost chce uchopit i Nissan a teď váhá, zda jeden takový ultra sedan postavit na základech modelu Maxima.
Má to však svůj háček. Takový vývoj není levná záležitost a doby, kdy si automobilky mohly dovolit utrácet za nevýdělečné modely jsou nenávratně pryč. Proto manažer zodpovědný za model Maxima odpovídá na otázku, „zda se na Nismo verzi můžeme těšit“, logicky:
„Tato možnost tu samozřejmě je, už delší dobu zjišťujeme, zda se jedná o verzi, která by byla na trhu atraktivní a měla potenciál být výdělečnou“. Navíc dodal, že „Značka Nismo zažívá velký růst a přímo se nabízí rozšířit ostré verze o sedan“.
Nyní nabízí Maxima vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 223 kW a maximem točivého monetu 353 Nm. Od ostré verze můžeme očekávat daleko víc. Však divize Nismo má k dispozici spoustu alternativ.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?